Det här med förlossning...

Nu när förlossningen närmar sig så har jag börjat fundera på eventuell smärtlindring. Jag har läst på en massa om de olika faserna och även på vilken smärtlindring som kan ges beroende på vart i skeendet man är. Ju mer man vet och kan ju mindre skrämmande känns det. Tyvärr kan man ju inte förutse hur varje person reagerar eftersom alla har olika smärtgräns och agerar olika på den.
Jag vet att jag kan blir väldigt arg och elak när jag har ont så det blir synd om dom i min omgivning. Speciellt stackars christian som är den person jag kommer att känna bäst.

Men jag har förberett honom så det blir nog bra ändå! =)


Jag tycker att det verkar läskigt med alla dessa bedövningar då man tappar känseln här och var och jag önskar att jag slapp ta något sånt (typ EDA och liknande).
Jag har bestämt mig för att försöka så långt det går med bara lustgas, dusch, bad om jag kan, massage och sen  tänkte låna hem en TENS-apparat. Jag vill hålla mig hemma så länge jag bara står ut så förhoppningsvis är det för sent för bedövning sen så jag slipper välja =D

Eftersom alla förlossningar är olika och det är omöjligt att bestämma hur förloppet kommer att gå till så har jag bestämt mig för att inte vara nervös,  ut ska han i vilket fall och därför får man göra det bästa av situationen och jag litar på att barnmorskorna vet vad dom gör och hjälper mig till det bästa möjliga...

Såhär innan är det lätt att säga att jag inte ska så göra si och så men när jag väl är där och har så ont att jag skriker att jag både ska dö och att jag inte orkar mer så kanske jag ångrar mig. Jag får helt enkelt ta det som det kommer. Min allra största fasa är att bli snittad, så jag hoppas att allt går som det ska och att han ligger tillrätta när det väl är dags.


Just nu så är C på jobb och jag har egentid hemma. Väldigt skönt må jag säga då jag sällan har ensamtid.
Funderar på en resa ner till sthlm runt den 16:e men jag tänker bara åka om jag vinner en billig resa på tradera. Frågan är om det är värt att åka ner när jag inte kan gå så mycket. Jaja, vi får väl se hur det blir med det. 2 veckor kvar....

Nu borde jag få i mig lite lunch innan jag åker på jobbet. Ikväll är det även barnmorskorna på SVT1 =)

tack å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0