Mardröm

Så har det gått en vecka sen jag slutade jobbet. Dagarna bara svishar förbi. Tur är väl det men det är ju fortfarande en månad kvar. Om den lille inte vill komma tidigare då förståss ;-)

Inatt drömde jag en hemsk mardröm, jag drömde nämligen att bebisen hade dött i magen. Jag kommer inte ihåg hur jag visste det men navelsträngen hängde lixom ut mellan mina ben åsså kände jag inga sparkar.
Sen kunde jag inte somna om. Vilken mardröm att få föda ut sitt döda barn...


Igår var vi på föräldrautbildning igen. Denna gång handlade det om amning och hur viktigt det är att bebisen suger rätt för annars får man ont och mjölkstockning. Hon berättade även om grinardagen som brukar infalla runt dag 3 (fast det hade jag redan hört) då man grinar för ingenting, hur ont man hade efteråt, sömnlösa nätter, avslag m.m.
Hon såg nog på oss vilka miner vi gjorde, för hon skyndade sig att säga "MEN MAN FÅR JU EN HELT GUDOMLIG BEBIS OXÅ!".
Sedan fick vi tjejer gå in i avslappningsrummet för att öva avslappning medans vi låg på sackosäckar och killarna fick prata ihop sig i ett annat rum om hur det skulle vara att bli farsa.

Innan vi gick in till killarna så frågade hon oss hur vi tror att vi kommer att reagera på smärtan och jag sa att eftersom jag har humör så blir jag nog ganska elak, hehe.
När vi kom in i rummet igen så frågade hon killarna vad dom trodde hur vi skulle reagera och C sa förstås samma sak, elak och grinig.

Jamen då vet vi vilken trevlig förlossning vi kommer att få! =P



Nu måste jag väcka Christian för han ska till sin mamma och jag ska till erikshjälpen och kolla om jag hittar något fynd. Solen skiner idag igen, härligt!!



Våren är här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0