Bara vara...

Idag har vi nästan bara varit hemma. Jag och Sigge var in och fikade med en kompis förut. Drack en kaffedrink, fick höra lite partyskvaller och sa sedan hej då, vi ses om en månad. Hanna bor ju numera i sthlm....

Hemma har christian kollat fotboll och jag har läst bok. Sigge han har lekt i gymet och sovit litegrann. Middagen blev hemmagjorda burgare och efterrätten, ja den har vi inte kommit på än... blir nog ingen heller för jag orkar inte baka.


Igår var vi som sagt och grillade, mysigt var det, dock lite väl kallt. Men man får skylla sig själv när man inte har riktigt med kläder med sig. Sigge däremot, han såg ut som en uppstoppad korv, för vem vem byllsar inte in det kärste man har? Gärna i allt man har oxå!
När vi ätit oss mätta å belåtna och kylan halvt hade haft ihjäl oss så styrde vi kosan hemåt. Väl hemma käkade siggeplutt också kött och pommes (fast i flytande form då förstås och från mitt bröst) och sedan avundade vi kvällen med lite sång. Christian han förberedde en film i sovrummet där vi alla tänkte krypa ner för lite kvällsmys men när jag och sigge busat klart då hade minsann fadersgestalten i hemmet redan somnat sött i sängen, kl 22.00! Detta har då aldrig hänt under vår tid tillsammans och detta ovanliga men mänskliga beteende gav mig en smärre chock men jag gissar att det måste bero på den grogg och den enda ölen han drack, snacka om trött kille!
Men jag och sigge blev inte ledsna för det, tvärtom, vi kröp ner vi med och sov sött HELA natten igenom!

Och så levde vi lyckliga i alla våra dar...



Tittar på gymet



Vem blir inte trött efter en promenad?



Sigge och morfar





Fina kusinen Arvid!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0