Dop 23/8 -08

Idag har Sigge gått till prästen och blivit döpt. Allt gick jättebra och han var superduper duktig hela dagen! Vi väckte honom runt halv tolv för att byta om till dopklänning och få honom att vakna till litegrann innan det var dags, dopet började ju kl 12. Dum som jag är så tänkte jag inte på att han brukar vilja ha en skvätt käk när han nyss har vaknat (han åt vid tio) så precis innan ceremonin började så blev han tjurig och för att tysta en gnällig Sigge så lånade vi i nöd en napp av kusinen (vår napp var inlåst i församlingshemmet)i tron om att han skulle lugna sig, tyvärr så räckte det inte länge utan jag fick smyga längst ner i kyrkan och sätta mig i ett hörn för att amma! Som tur var så väntade vi in en familj som kört fel (christian råkade guida åt fel håll) så vår lilla amningsstund märktes inte, phu annars hade plutten gnällt hela tiden i kyrkan, DET hade varit tråkigt!!

Annars så flöt hela dagen på fint. Trevlig präst, trevliga gäster, trevlig Sigge, trevlig smörgåstårta, trevliga presenter, ja sammanfattningsvis så var det en väldigt TREVLIG dag! Men det är tur att man bara döps en gång i livet så man kan anstränga sig och göra extra fint för det tar på krafterna, all denna planering. Jag är så lättad att det är över! Det absolut tråkigaste var ju alla personer som anmälde sig och sedan avbokade dagarna innan dopet. Jag ville ju att alla skulle vara med, bara en enda av mina kompisar kunde komma, det var synd =(

Sigge han har nu sovit sen 1,5 timme tillbaks, jättetrött efter denna långa och händelserika dag. Jag gjorde själv ett försök att sova men jag hade alldeles för ont i huvudet. Tog 2 ipren och nu mår jag bra igen, ska ladda upp några bilder från dopet sedan ska jag stupa i säng!



Snygg kille!



Strax innan kyrkan



Jag med vårat gosigull som var tjurig för tillfället



Nöden har ingen lag (censurerad amning). Håller jag på att somna eller?




pappa och Sigge, nöjd igen



Hihi, dagens roligaste bild! Har man ingen napp får man suga på underläppen!






"Herren välsignar dig" osv...



En skvätt vatten på huvudet....


... lite gos med prästen...



...och så var man helt plöstligt en kyrklig medlem!


Nydöpt plutt!



Försammlingshemmet


kusinerna Ohlsson.. ööh.. eller det var visst MINA kusiner


Kompisen Bille leker med ballongerna, (mamma Maria och lillasyster Juno i bakgrunden)


Sigges kusin Elicia


Kusinen Love


Kusinen Oskar


En galen morbror Krister ville visa vilket vackert leende han hade


Söta Evelina ville inte titta i kameran


Moster Katarina gör V-tecknet för den goda tårtan (med tösa-kusinen i magen)







GODNATT!!




Kommentarer
Postat av: Emma

Vad söt sigge är!! :)

2008-08-24 @ 22:17:45
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0