Dopförberdelser

På lördag nalkas det dop för siggeplutt. Det är massor kvar att göra oxå. Jag och christian är ju såna som alltid tänker att det ordnar sig därför har det varit ett jäkla stul hit och dit med dopklänningar, dopdatum, kyrka m.m. Det är ju SÅ svårt att få allt att gå ihop och speciellt när christian är borta på dagarna och på kvällarna är man ju trött och ska försöka få ett barn att somna. Imorgon ska jag i alla fall inhandla det sista plus att göra en dopagenda. Har jag kläder? Har christian kläder? Hur får man till en dopagenda och måste psalmerna stå i den? Hur många barnstolar finns i församlingshemmet och vad ska sigge ha för kläder under?Har han hunnit sova/äta eller kommer han vara grinig? Kommer han kräkas ner hela klänningen och har vi tillräckligt med fika? Blommor på bord och hur många blir vi? Hur vart det med solosången och vad var det för bön prästen pratade om?!!! TUSEN FRÅGOR som snurrar i mitt huvud hela dagarna tills jag blir avbruten för att amma, byta blöja, söva eller bara bära.... Hur ska jag hinna med allt? Tur att jag har världens snällaste mamma som bakar och står i, det  enda jag själv fick till att bidra med var en halv plåt med kärleksmums (men jag ska prova på en till imorgon) inte ens det....
Jag försöker slappna av och tänka att det viktigaste är ju att det blir en trevlig stund med nära och kära för att fira Sigges födelse.

Prästen var ju i alla fall en helskön kille, pratade märkesjeans med min syster och tatueringar med min karl (även att han hade egna) och även han rådde oss till att ta det lungt, så länge sigge mår bra så går nog dopet bra!

Det var toppen att vi kunde skjuta på vaccinationssprutan som lillen skulle få nu på fredag för att istället få den på måndagen efter dopet. Tänk om han skulle ha feber och skrika hela ceremonin?! Nä det skulle bli allt för mycket för mina känsliga mamma-nerver!


Tack och adöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0