en sjuk sigge

Sigge har skrkit nästan nonstop i 3 dagar nu. Han har varit gnällig, trött och allmänt grinig bara. Nätterna har varit fruktansvärda,han har sovit 1 timme sen skrikit 2 osv. Igår kväll märkte vi även att han hade fått röda prickar på hela kroppen. Jag anade direkt att det var de där förbannade vaccinationssprutorna som han fick i måndags! Jag har gett honom lite alvedon och försökt få honom att sova så mycket som möjligt, vilket har varit omöjligt då han inte kunnat/velat sova.
 Idag var prickarna värre och jag fick nog av detta skrikande så jag for upp till akuten och bad dom titta till honom. Tyvärr fick jag inte mycket hjälp, utan blev hemskickad igen med en trött och skrikig Sigge, det var nog nässelutslag som han fått i reaktion av sprutorna sa dom... Inte nog med det, idag har han även amningsvägrat! Ikväll kl 20 så tänkte jag att ungen måste ju försjutton ha mat annars svälter han ju ihjäl, om inte annat så blir han ju extra grinig om han är hungrig. Det problemet löste jag genom att pumpa ur mitt stackars bröst (som inte blivit tömt på hela dagen)och mata honom genom en pipmugg, litegranna fick jag i honom i alla fall. Tänk om han redan ska få tänder eftersom han verkar ha ont i munnen!
 Ikväll är han lite piggare och leker nu med sin nya leksak. Hoppas han får sova lite inatt nudå och att vår lilla älsklingspojke är sig själv imorgon.

Inga bilder idag för jag är för trött för att hålla på att ladda upp. Dags att sova tror jag. Gonatt.

Kommentarer
Postat av: Carro

Helloj!

Hinner aldrig med mig att vara typ nåt på internet :)

Ja eran plutt växer så det knakar, tiden går såå fort! jag var aldrig på emmas party så jag vet inte heller om det var bra ;) ha det så bra!!!

2008-09-01 @ 08:39:18
URL: http://carroedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0