Ikeabesök

Idag gick jag och sigge hemifrån kl 10.00. Då gick vi ner till Step In och mötte sigges mormor för att åka med henne ut till min mormor och morfar. Där fikade vi beskvier och drack kaffe, en och annan bulle slank ner oxå. Detta fikande tar aldrig slut...

Efteråt for vi ut på IKEA en sväng där vi shoppade lite,bla en matstol till plutten med tillhörande bord så han kan sitta och pyssla lite på egen hand.  Det är ju så mycket roligare att sitta högt upp så att han har koll på allt runtomkring än att sitta på golvet i babysittern.Han fick även en ny grej av mormor,  en leksak i form av en ram med en spegel i och massa krumelurer runt. Han nämligen älskar att se sig själv i spegeln, den blir nog uppskattad. Tyvärr var han för trött för att leka med den ikväll, han har nyss somnat efter sitt kvällsbad och ligger nu och sussilullar för fullt här bredvid oss i soffan.
Jag köpte oxå en ny flaska till soda streamern för den har jag, mitt klantarsle, råkat smälta i diskmaskinen!

Sigge har varit en aning kvällsgrinig flera dagar i rad nu, plus att det är nästintill omöjligt att få honom att somna. Igår kväll tjurade han till 23.30 innan han tillslut gav upp och somnade in och inatt fick jag försöka söva om honom mellan 04-06. Jag försdökte amma honom, trösta, lägga honom på min mage, på sidan, vagga, men ingenting fick honom att somna. Tillslut blev han nog så trött av att protestera så han slocknade. Vilken tjurskalle!

Imorgon är det dags för dop igen. Den som ska döpas denna gång är Evelina, det blir trevligt.
 Nu säger jag tack för ikväll för jag måste ta vara på tiden när man äntligen får en kväll för sig själv. En film kanske?




Sigge med mormor och gammelmorfar




I stickad tröja som min bror haft





På IKEA träffade vi "Dark Vadar" som mormor säger






Sigge gör stora ögon åt blomman

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0