Stackars liten plutt

Idag har Sigge fått spruta. ONT gjorde det tyckte han. Han fick ligga på britsen och två sköterskor stack varsin spruta i varsitt lår. Det tog några sekunder innan han uppfattade smärtan men så fort det var färdigt så fick jag ta upp honom och trösta. Vi fick även information om att våra föräldraträffar skulle börja IDAG, ingen lång varsel här inte. Som tur var så hade jag inget inplanerat idag så det gick ju bra ändå!
Sigge vägdes och mättes oxå, han väger nu så mycket som 6480gram och är 62cm lång. Jag trodde han skulle väga närmare 7kg för han känns verkligen tung.
 
Så i eftermiddag var vi på föräldraträffen. Våran sköterska sa att eftersom det har varit babyboom i sundsvall i sommar så hade dom ALDRIG varit så här många förut. Stolarna räckte knappt! Det var väldigt kul att se vilka de andra var, tyvärr var de flesta barn mellan 6-8 mån och min Sigge var yngst med sina 3 månader. Lite tråkigt att det vart ett sånt glapp för de flesta andra barnen hade redan börjat med smakportioner, kunde sitta m.m. Varför kunde inte jag få vara med i en grupp med yngre barn då? Säkert för att han föddes lite för tidigt! En annan konstig grej jag märkte är åldern på alla de nyblivna mammorna, jag känner mig själv som ett barn som sitter där för de flesta är nog närmare 30-35. I alla fall så gick vi igenom lite spädbarnsmassage och fick titta på en film om hur man gör pureer...

Nu ligger Sigge och sover efter att ha skrikit ca 2 timmar. HEEELT HYSTERISK har han varit! Han skrek så att han vart alldeles röd i ansiktet och började flåsa och fick knappt nån luft. Jag försökte trösta i den mån jag kunde men så fort han tystnat litegrann och vi fick ögonkontakt så började han vråla igen. Vi hade alvedon hemma som man ska stoppa in i babyrumpan och det var verkligen lättare sagt än gjort, den vart ju alldeles mjuk och hal och ville bara åka ut hela tiden. Plus att man blir ju så fumlig  och får lite lätt panik då han skriker och vrider sig i smärta. Jag fick tillslut in den genom att hålla emot med fingret (såg att en sköterska på BB gjorde så) så nu har han äntligen somnat in och sover förhoppningsvis nån timme, har vi otur kan han ha ont i morgon med. Stackars lilla hjärtat, att man ska behöva ta spruta när man är så liten....



Utslagen efter sprutan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0