Barnfri eftermiddag

Här hemma råder lugnet själv, mormor har lånea hem Sigge så att jag kunde tvätta i lugn och ro och hämta C efter jobbet. Vi ska ändå ut och äta där sedan.
Vi var och handlade hem lite mat med mamma förut och när han somnade i bilen på vägen hem så då tänkte vi att han kunde lika gärna sova kvar tills vi kommer om 2 timmar. Det känns lite tomt här hemma, jag är inte alls van att vara ensam. Tänk att livet alltid var såhär tyst och tråkigt förut, vad fort man glömmer! Men nu ska jag ta vara på tiden istället för att sitta här och surfa. Vila känns lockande... ;-)


Egentligen är jag inte spec trött men det är alltid skönt att vila ostört. Sigge sov jättebra inatt. Han somnade igår utan nappen och somnar man inte med nån napp så kan man inte vakna av att man har tappat den heller! Kanske man ska försöka få honom att sova utan... Fast han gillar den när han är ledsen och trött. Himla skönt var det i alla fall att slippa stoppa in nappen 50ggr på en natt men han hade ändå lite svårt att ligga still.  Han mojsar och vrider sig, ofta när jag vaknar till så ligger han på magen och frustar i sömnen. Tokbebis, han har så mycket fuffens för sig hela nätterna.

Nåja nu ska jag slänga in en ny tvätt och sedan se lite Heroes, har några avsnitt att se för att komma ikapp C.

Puss puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0