här kommer texten (hoppas jag)

Nu så äntligen var denna vecka slut även jag är helt slut! Det har varit full rulle hela tiden. Igår var vi som sagt på M/S Medvind och käkade julbord. Visst var det god mat och trevligt sällskap men där stannade alla plus. Det var isande kallt på båten och maten, som serverades på övervåningen (man var alltså tvungen att gå en smal smal trappa för attkomma upp) där det var en direktväg ut, så när man skulle hämta mat var det som att gå ut på däck och hämta. Som tur var så hade syrrans man en extra kofta annars hade jag nog frusit fast på stolen (hade bara en t-shirt, dumma jag hade lixom föreställt mig Silja Line standard ;-) ). Vägen upp var så smal så man fick gå bord för bord för att ens få plats i trappan, så litet var det. På scenen spelade en trubadur, ja och tro inte att han spelade julmusik, nej han pratade först om att han nyss hade vaknat (kl var 13), ja han lät som om han vore typ Lars Winnerbäck eller nåt, vilket han absolut inte var också spelade han nåt som lät lite bluesaktigt. Sedan var inredningen blä, glasen hade klistrat fast i borden och var inte speciellt rena heller för den delen.... Mycket minus av mig tycker ni men betalar man en 500-lapp per skalle så förväntar man sig bra standard! När vi kom i land igen så for jag hem och bytte om för att sedan åka vidare och se luciatåget i GA-kyrkan. Sigge fick följa med och han blev lite trött och less på slutet men det gick bra ändå. Det var hur mysigt som helst med julmusiken och tärnorna som sjöng. Idag började vi dagen med att gå till kyrkan igen. Det var ju avslutning för babysången och då skulle vi uppträda i kyrkan på familjegudstjänsten. När det var avklarat så gick jag och Sigge ner på stan för att käka lunch, det fick bli en McDonalds-burgare, gottigott. Klockan 14 skulle vi träffas hos Sofie från sången för att dricka glögg och äta peppisar. Jag smakade på en glögg med chili och ingefära, hur god som helst. En sådan måste jag bara köpa! När klockan började närma sig 16 så klädde jag på oss och gick mot Christians jobb för att åka med honom hem. Vi skulle ju på sista babysimmet kl 17.45 så vi for och slängde i oss lite pizza, packade en badväska och for sedan ut till Matfors. Idag fick Sigge prova på att dyka vilket gick jättebra, han bara skrattade! Vi fick även ett diplom på att vi genomgått kursen. Gud så skönt, nu är alla måsten slut. Den här veckan ska jag bara julmysa och göra det som faller mig in, imorgon ska vi klä granen! Julbordsbåten Våran gladskit Inatt sov Sigge som en stjärna. Han sov nämligen hela natten, inte ett pip eller mat. Jag somnade igår runt 23 och vakande upp kl 05 inatt och kände mig helt utvilad! Jag kunde inte ens somna om, sjukt va? Men jäääkligt skönt, 6 sammanhängande timmar, så mycket har jag inte sovit på ca 1,5 år..... Nu ska vi försöka få sigge att somna. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0