Helgen som var

Ojåoj vilken händelserik helg det har varit, jag har hunnit med både den ena och det andra!

Vi började som sagt lördagen med att åka och bada. Pluttarna tyckte det var jätteroligt men blev fort trötta så då gick vi upp, jag och Sigge bastade lite innan det var dags för lunch. Hungrig blir man ju alltid efter man har badat så Sigge och Evelina åt med god aptit för att sedan tvärslockna i bilen på väg hem.


Sigge ligger och spanar på golvet


Det här var spännande tyckte Evelina


Badpojken Sigge




åker på min rygg


En trött Evelina myser med mamma




badgänget


i väntan på lunch


Trött efter badet


När vi badat färdigt och småttingarna hade ätit lunch så begav vi oss mot stan igen och eftersom jag skulle på julmarknad så for jag bara hem och stoppade i mig lunch för att sedan hämta upp Maria och styra kosan mot Norra Berget. När jag hämtat Maria så kom hon på den brillianta iden att köra bakvägen till berget och promenera en liten bit för att slippa bilköerna och parkeringsavgiften (snåljåpar). Vi ställde bilen där vi tyckte att det passade (hmm, i typ en snöhög" för vi skulle ju ändå bara gå en snabbis......, vi kämpade oss upp för första backen, det var ju halt och lössnö på det så det var inte det lättaste, jag hade ju även väldigt hala stövlar på mig.
När vi äntligen tagit oss upp för backen så kom jag på att mina vantar låg i bilen så jag sprang (halade) tillbaka för att hämta dem. Sagt och gjort, när jag ännu en gång kämpat mig upp för backen och kommit ikapp maria som hade vagnen så  märkte vi till vår förtvivlan att det var ju bara plogat en liten bit.... ÅÅh, så irriterande, nu blev vi ju tvugna att vända ändå! 40 minuter förgäves... och vi som bara skulle gå en snabbis!

När vi kämpat oss tillbaka i snöovädret och satt oss i bilen för att köra den rätta vägen så ångrade vi oss, vi hade ju en jobb-julfest att passa på kvällen så vi kom fram till att tiden var för knapp, istället for vi in på jobbet för att hitta en partyblåsa till moi, julmarknaden var ju även på söndagen så vi bestämde oss för att gå då istället. När vi var klara så var tiden inne att åka hem och byta om och bege sig mot Sidsjön och årets julfest!


Den härliga "genvägen"....



När vi var ombytta och klara och vi kommit fram till Sidsjön, (festen hölls hemma hos en av cheferna) så bjöds det till en början på glögg och papparkakor. När alla hade anlänt så var det dags för maten, julmat såklart. Ett stort långbord var uppdukat och på varje glas satt det små lappar där var och en skulle leta upp sin egna synonym, jag hittade min ganska fort:




svårgissat?


Vi var sammanlagt 4 Vero moda butiker och 2 Jack & Jones butiker och vi hade fått som uppdrag att 2 från vero skulle laga köttbullar och 2 från J&J skulle göra Janssons, vi skulle alla även köpa en julklapp var för 25kr, de från J&J en grej som började på J och Verotjejerna en grej som började på V såklart.  Väldigt kul att se vad alla hade för fantasi, någon hade med sig en Jättelort, Voltaren, vin m.m... När all fått varsin julklapp så skulle vi spela om vinsterna, jag fick både vinet och alvedonen (A som i värktabletter).
Det blev även diplomutdelning till "årets svank", "årets bloggare" "årets mamma" och "årets ursäkta vad sa du?",
cheferna fick fina blommor av oss, vi snapsade och drack vin, lekte en låtlek och en graviditet avslöjades. När alkoholen tog slut och det fanns inte en nykter själ i huset (borträknat den gravida då) så drog vi ner på stan.



  
 

   

     

Sådär ja, det var några av julfestens bilder!


I söndags var jag, Christian och Sigge på julmarknaden och då passade vi på att åka ända fram och betala för att få en riktigt parkering. Sigge fick en ny fin mössa som tyvärr snart blir för liten, han skulle ha haft en stl större..
På kvällen var jag och mammsen till stöde och såg Cyndee Peters julkoncert, myspys var det.

Idag har det varit babysång förstås och sedan ett besök i Birsta. Nu är snart alla julklappar klara, härligt!
Hanna har nyss åkt hem efter att ha varit här och käkat middag.
Nu ska jag ta och stoppa ner <Sigge i sängen, han ligger och ålar runt på golvet för tillfället, han vaknade förut och hade ont i magen och ville inte somna om... Han är så duktig på golvet nu, jag hoppas att han ska krypa snart!

Det var alles....!


Godnatt för nu är jag trött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0