Killarna sover

Nu är jag ensam om att vara vaken i det här hushållet, Sigge har nyss somnat om och Christian han sover fortfarande. Han är nog väldigt trött sen igår då han var vaken hela natten när dom hade spelkväll, sen jobbade han hela dagen för att sedan avsluta kvällen hos kompisar, jag förstår om han är trött!


Nu sitter jag och funderar på hur man gör när man griljerar julskinka... Är så sugen på julskinka och vi har aldrig haft någon egen hemma därför att jag inte kan griljera men jag ska nog lära mig ska ni se, gottigott!

Igår gjorde jag faktiskt min första knäck oxå!
Tyvärr så hade jag (receptet löd, koka kraftigt), efter att ha kokat smeten på för hög värme, först bränt hela knäcken (den var nästan svart) och sedan bränt mig illa på fingret när jag skulle göra kulprov! AJAJ, det gör fortfarande ont. Man kan ju fråga sig varför jag skulle göra kulrpov när jag redan bränt smeten??

I alla fall, eftersom jag läst på vickans blogg om hur dom hällde ut knäcken i diskhon (haha) så tänkte jag vara smart och inte göra samma misstag  så jag hällde ut smeten i en djuptallrik istället. Helt förtvivlad såg jag på när smeten stelnade i både kastullen (ny dyr kasull) och tallriken och tänkte att det där var sista gången jag använde de där grejorna!
Jag svalde min stolthet och blandade ihop en ny knäcksmet och ringde sedan mamma och för att höra om hon hade några knäcktips och passade även på att beklaga mig för henne om  min röra i köket. Då förklarade hon för mig att det var ju bara att spola hett vatten på den förstelnade knäcken så skulle den lösas upp eftersom det praktiskt taget bara är socker i knäck. Gud så glad jag blev! Tyvärr var det lättare sagt än gjort men jag lyckades och min nya sats blev riktigt lyckad, den tog jag med och gav malin å pålle som tack för maten!


Nu ska jag klä på mig för så fort killarna ha vaknat och sigge ätit så ska vi åka (eller gå om jag får med mig christian) till Robin som har födelsedag idag!



Här var Sigge liten




PS, Sigge har nu lyckats dragit bort batteriet ur våran bärbara telefon (den sitter fast i små sladdar) så nu har vi tyvärr ingen hamtelefon längre. Kanske likabra eftersom den var så dålig ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0