Till badhuset

Här sitter jag och Sigge och väntar på att klockan ska närma sig halv elva, då ska vi åka och bada i Matfors. Det är familjedag där idag och då är badtemperaturen lite extra varm, runt 32C har jag för mig. Med oss följer Malin och Evelina, kul att bada lite på egen hand och inte på ett sånt sätt som en intruktör förespråkar, så idag blir det bara plask och lek.
En tjej från vår babysång sa att det brukar vara smockat med folk där på lördagar därför åker vi dit till öppning... men det lär väl alla andra har gjort oxå! Jag har i alla fall lånat med mig en vattentät undervattenskamera av Christians kompis så nu ska vi fota de små baddjuren, håll till godo!

I eftermiddag ska jag på julmarknad på norra berget, det är en gammaldags marknad och det brukar vara supermysigt! Tänk att få värma sig till en kopp glögg och titta in i alla gamla småstugor som finns där, idag är det ju även perfekt väder med snö och kalla grader, härligt!

Jag skulle egentligen behöva åka en sväng på Erikhjälpen då jag söker en ny möbel som jag skulle vilja ha och måla om, vet precis vad jag söker nu gäller det bara att hitta det oxå! Hmmm...


Well well, dags att klä på min lilla sångfågel som just nu står och drar i mina gardiner och övar på sina ljud. Glad kille idag som lär bli ännu gladare när han fattar att vi ska bada. Han brukar bli helt exhalterad när han ser vattnet och det riktigt spritter i kroppen på honom, ja ungefär en sån där reaktion som han får när han vet att det vankas mat, ni som sett det vet vad jag pratar om ;-)



Adjöken med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0