100 dagar kvar

Idag passerar jag och magen det magiska 100 dagars strecket. Alltså, 100 dagar kvar till ankomst av bebis. Fast det betyder ju inte att vår lille vill komma just då, nä han kan stanna både 14 och 20 dagar till. Det beror alldeles på honom, när han har lust att komma. Men jag hoppas för guds skull att han vill komma en vecka för tidigt istället, gärna 2 =P. Det är verkligen många som ska ha bebis samtidigt som oss. När jag räknar efter så är det faktiskt 5 bebisar som ska komma  i samma veva, som vi "känner" alltså.. Sedan komer brorsans nr 2  i juli. Så det blir verkligen en sommar i bebisens tecken.

Igår på vattengympan så var det äntligen en modig kvinna som vågade fråga oss andra havande när det var dags för oss. Det brukar mest vara så att alla smågluttar på varandras magar och jämför i tanken vilket även jag själv har gjort. När jag var på jympan första ggn så tänkte jag att guud vad alla är stora, dom här jättemagarna ska nog ha när som helst. Men tji fick jag, för igår berättade de flesta att det var dags för dem i juni och juli, alltså är jag längre gången. Hmm, väldigt lustigt hur det kan variera på folks magar beroende på hur bebisen ligger m.m.

Idag ska v nog åka och hälsa på lille ceasar, christian och anna i kvissle. Om ceasar har blivit frisk vill säga för han hade visst råkat ut för femte sjukan vad det nu kan vara. Men det lät inte kul.

Fick oxå hämta lånedatorn igår kväll så nu är jag väl nöjd fram till att min dator kommer tillbaks. Då hoppas jag att den vill hålla.

nu måste jag klä på mig. tack och hej

Kommentarer
Postat av: Karina

Åh vad mysigt med bebis! Vi längtar också efter en men jag ska plugga klart först och sen får vi se. Det där med olika magar är sant, min killes syrras kompis (långsökt, haha) var enorm (jag trodde att hon var havande med tvillingar) när det var tre månader kvar, medans min killes syrra var så fint gravid med bara en liten bula på magen. Häftigt hur det skiljer sig! Ha det gott!

2008-02-19 @ 10:38:17
URL: http://fager.blogg.se
Postat av: Amanda

Åh vad spännande med en liten bebbe (:

2008-02-19 @ 10:39:02
URL: http://shoulderson.blogg.se
Postat av: Bella

ååh, vad härligt med en liten bebis. :)

2008-02-19 @ 17:00:39
URL: http://BELLIIZ.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0