grrr!

idag har jag varit tillbaks med min sprillans nya dator, för andra ggn! Den har nämligen börjat uppträda underligt då den slår av sig själv heeeela tiden! Jag vart så less så jag for till mediamarkt där jag köpte den för snart 2 mån sen och sa som det var. Lyft den, det är då den slår av sig, sa jag innan jag gick. Visst, dom tog in den och lovade att ringa samma dag om vad som var fel för killen som var ansvarig var visst på lunch. Okej sa jag och for hem. Väntande. Ingen ringde den dagen. Jag tänkte att jag avvaktar för jag ville inte tjata (vet själv hur det är med jobbiga kunder) men fick inget samtal den dagen heller. Igår torsdag, ringde jag dit och fick bli omkopplad 3 ggr (!) innan dom fattade vad det var frågan om. Tillslut fick jag prata med en halvdisträ, svengelsktalande kille som upprepade flera ggr att det var nog inget fel, dom hade kollat allt.
-Har ni lyft den? frågade jag
-Nej, vadoårrroå? säger svengelska mannen.
-Jag sa till killen som tog emot datorn att man måste lyfta den för det är då slår den av sig.
-jaha... då skau vi genast prrråva dettha, jaug kanske skau tau ditt telefonnr om det haur kommit bort, säger killen (!) och tillägger att jag kan komma in senare under dagen efter att "Anders" (lunchkillen) har tittat på den ännu en gång.

Efter jobbet for jag ut till birsta med förhoppningar att äntligen kunna börja surfa igen. När jag kommer in förklarar jag att det är jag som lämnat in en dator.
- jahau, det år do som ar karrin?
aha! svengelska mannen tänker jag och nickar.
-jau, vi haur fixat din datour nou, säger han och hämtar den.
jag undrar vad som åtgärdats och han säger "jaug toug ut batterriet och satte tillbauka det och nou kan man speula basket med den!"

detta är inte sant tänker jag men tar emot datorn och frågar vad som händer om den fortsätter slår av sig eftersom jag anar att detta var ett dåligt försök. Jo då får jag komma tillbaka och dom ska se på lager om det finns mer.

Jag åker hem och hinner inte mer än slå på datorn för att den ska slå av sig! Detta upprepar sig 4 ggr under kvällen och sedan säger datorn att nu har den slagit av sig på fel sätt för många ggr så nu kan den inte starta om utan att återställa allt i utgångsläge. JÄVLA SKIT vad arg jag blev. Man skall icke jävlas med en gravid kvinna!
christian sa åt mig att inte röra den mer ikväll och att åka in med den imorgon.

jahaa... när jag kommer in på mediamarkt dagen efter så står svengelska mannen och testdammsuger en handdammsugare och samtalar med en kollega.
-Hej! säger jag högt och ger honom en menande blick.
-Nämuen, vi stoud jost och prautade om dig ouch din daoutor! Att den noug sloulle slo av dig näor du kom hem.

Grrr! jasså, jävla idioter! tror dom att min dator är fixad genom att ta ut och sätta tillbaka batteriet?! Fy fan för nya butiker med oerfaren personal som fattar ingenting!

-Vad gör ni nu då? säger jag.
-ja jag ska höra med dom på lagret säger han och lyfter luren, pratar lite och lägger på.
Då kommer hans lilla dotter (ca 5 år) som har gjort illa sig och vill visa pappa. Ja, där står dom och gullar och jag börjat stampa irriterat (jag ska ju jobba om 20 min!).
Dom behåller datorn och jag ber dom ringa mig sen efter att "Anders" har kommit tillbaka från ännu en lunch.. Han förklarar att dom har fel på telefonerna och jag blir nu jävligt irriterad (hormoner) och frågar om dom kan skicka ett mail då? Ja dom skulle prova det.
ja sen blir killen tyst och bara glor på mig. (??)
-Ja, men vill du ha kvittot då för det ni kopierade kanske ni har slängt?! frågar jag och han tar emot mitt orginalkvitto och tänker behålla det.
-Men om ni slarvar bort det då? Hur ska jag då kunna bevisa att detta är min dator?
- Ehh, ja just ja! säger han lite förvirrat och går och kopierar mitt kvitto.
Han undrar när jag tänker komma tillbaka och jag svarar att ni skulle ju höra av er. Stannar du i butiken eller? frågar han sen. (grrrr!)
-nej! säger jag, för jag ska jobba i stan nu! hör av er sen då.

ikväll fick jag mycket riktigt ett mail om att min kära dator ej finns på lager så de måste skicka in den på reparation. men först måste jag ju komma in och skriva på papper att dom får skicka iväg den. Fy fan, skulle det vara så svårt att göra det från första början!!!

sådär ja, nu åker ni väl alla och köper en dator på mediamarkt? Vi får väl se hur lång tid detta kan ta... kanske överreagerar jag, kanske är det en arbetsskada jag har, men det här tycker jag inte var kul.
 
Nu ska jag vila mitt humör för att åka ut och möta dem imorgon igen. Suck. God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0