BVC- & akutenbesök

Igår var vi på BVC för att väga och mäta Sigge. Han väger nu 4340g och är 54 cm lång. Han har alltså växt 1 cm i veckan, det är ungefär 1 mm per dag! Helt sjukt, att dom inte har växtvärk de små liven...

Efter BVC så bestämde vi oss för att gå på stan en sväng för att christian skulle få sitt schema på nya jobbet. Vi strosade omkring och det vart även lunch på charm. När vi gjort färdigt stan så for vi ut till Kovland med wienerbröd för att fika hos Sigges mormor och morfar där det höll på att rivas tapeter för fulla muggar. Eftersom det var fullt med slipdamm överallt så blev det en snabbvisit och vi for hem för att vila en stund.
På kvällskvisten kom Hanna och Maria på besök och vi tillagade raggmunkar och käkade glass och jordgubbar. Sigge som varit snäll och lugn hela dagen skrek nu för fulla muggar. När klockan blivit 23.00 och han fortfarande gormade så blev vi oroliga och hanna tipsade om att ringa sjukvårdsjouren. Jaha finns det en sån, tänkte jag men bestämde mig för att först ringa min egna privata sjkvårdsjour, alltså min mamma. Hon kunde inte heller svara på varför han skrek som han gjorde så jag ringde tillslut till sjukan.
Damen i luren trodde att det kunde vara något med öronen så hon tyckte vi skulle åka upp till akuten så att dom fick ta sig en titt.
Väl där så undersöktes han och allt såg bra ut förutom att han var snorigoch slemmig och läkaren trodde att det kunde nog vara det som irriterade honom. Lillen fick en alvedon och somnade sedan sött och sov till kl 04 innan han ville ha mat...
Doktorn sa att om han blev värre så skulle vi komma tillbaks men idag ser han ut att må bra, skööönt! Vi fick oss ett prov på att vara förälder, är det såhär det ska vara från och med nu? Att man ska oroa sig för allt? ja...jag antar det.


<idag ska vi på min kunsins student, hoppas det inte regnar bara för det vore ju hemskt tråkigt. Nä nu hetsar christian på mig att vi måste åka. Hej så länge!



Sigge somnade helt utslagen efter allt skrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0