Heja Sverige!

Phuu... idag har jag verkligen haft en städardag. Jag låg och drog mig till halv elva snåret, Sigge sov så jag skyndade mig ner i tvättstugan för att kasta in tvätt. När jag kom upp igen så sov han fortfarande så jag tänkte passa på att duscha. Säkert, så fort jag klätt av mig och satt igång vattnet så vaknade han såklart och ville ha mat. Så det var bara att lyda. Sigge är en riktig sölpelle är det gäller att äta. Han tar god tid på sig att hitta rätt tag om tutten så mina sprängfyllda boobs hinner ju spruta ner allting i min närhet (får byta sängkläder var tredje dag typ...) och imorse när han ätit klart var båda han, jag och sängen full med mjölk, mysigt va?
Eftersom han brukar slumra till en stund när han ätit klart så skyndade jag mig att duscha och sedan tappa upp ett bad till lillen så han oxå fick bli ren. Härligt tyckte Sigge som ääälskar att bada. Han blir alldeles till sig, flinar och sprätter med hela kroppen.

Nåväl, efter badet så klädde vi båda på oss, eller jag klädde på oss båda rättare sagt, vi låg och myste i sängen en stund innan det var dags för mg att sringa ner i tvättstugan igen.  Sigge stoppade jag i babybjörnen och srang sedan ner för att hänga tvätt. Först gormade han för i den ville han inte sitta men när vi väl kom ner i tvättstugan så tystnade han för det var ju spännande med ett nytt ställe. Siggeplutten somnar ju så lätt när han får åka babybjörnen och det gjorde han även idag. När vi kom upp lade jag honom i vagnen och tänka sig, han sover än!
Ensamtid för mig och den har jag använt för att städa upp här hemma och tvättstugan såklart. Helt sjukt vad våran tvätt har fördubblats den senste månaden, inte konstigt när man har en liten spyfluga här hemma =)

Ikväll är det tänkt att vi ska grilla och se fotboll hos fredrik och maria på alnö men vädret är ju inte det bästa så vi får se vad dom tycker om det. Se sverigematchen ska vi i alla fall...  alla fall C, jag och Sigge vi ska bara gosa och halvglutta vi.

Nä nu ska jag försöka vila en stund innan jag måste ner och hänga tvätt.



heja sverige!
Sigge hejjar på i sin sverigebody

Kommentarer
Postat av: mamma

vilken liten gullplutt han är.Han är ju väldigt snäll,äter och sover precis som man ska.Kram från mormor...

2008-06-10 @ 20:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0