kräks, bajs & första leendet

Bajs. Jag har nog aldrig pratat om bajs och kräks så mycket som jag gör nu; "Hade han bajsat?" "Vilken färg var bajset nu då?" "Var det mycket bajs i blöjan förut?". Detta är väldigt vanliga fraser mellan mig och christian. För visst är det intressant, vår son bajsar ju!
Trodde inte jag själv skulle bli en sån person som bara pratar bajs å kräks med min omgivning men det är nu öppenbart att man blir nog sån som småbarnsförälder. Tyvärr visar jag nu tuttarna för alla oxå vilket jag heller inte trodde om mig själv... men äta bör han ju....

Sigge är en väldigt snäll kille. Dom gånger han skriker är när hans mage gör ont eller när han är hungrig. Vi får nästan sova hela natten oxå. Han äter oftast runt 23-tiden sen runt 03 och sista målet innan morgon runt 06.00. Ibland händer det till och med att han bara vaknar en gång per natt vilket är väldigt skönt. Tyvärr har jag redan ställt in  mig på tiderna så vrålar han inte runt 03 så måste jag ändå gå upp för att ta mig en titt så att han lever för sover gör han nu snällt i sin egen säng.


Lilla plutten blir redan 1 månad på onsdag. Helt sjukt vad tiden går fort. Han kan nu fästa blicken och gav oss igår första riktiga leendet. Ler gör dom ganska fort men då oftast bara som reflex i sömnen eller i samband med en prupp. BVC-tanten tyckte att han var väldigt utvecklad för att vara född i den 37e veckan.Roligt att han nu passerar en månad så att det börjar hända lite grejjer. Han är redan väldigt stark i nacken så förhoppningsvis så håller han upp huvudet inom en snart framtid....
Appropå BVC så var hon här och vägde honom förra tisdagen. Han väger nu 4kg och hade gått upp så mycket som 700g sen sist! Han börjar nu bli en stor kille och ska han forsätta i denna takt så blir han snart en liten tjockis :)

Kvällsmammig är han oxå vår son. På kvällarna nöjer han sig bara om han får ligga i min famn, helst så nära som möjligt så att han kan somna in. Jag hör nu hur han gapar inne i sovrummet hos pappa. Bäst jag kryper ner hos dom så att C får se klart sin fotboll. hej svej

hann fram med kameran men det vart i all hast därav den dåliga skärpan
såhär glad blir man av att se mamma och pappa
hann fram mes kameran i sista stund därav den dåliga skärpan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0