personalfest!

I helgen har jag och sigge minsann varit på personalfest, 1 månad gammal! Han var så duktig och sov typ hela dagen vilket var väldigt passande så jag kunde vara med och delta i lekarna....

Våra chefer hade ordnat en personalfest för att vi ska lära känna varandra. Vi är ju 6 butiker i norr som ägs av samma ägare så därför var det på tiden att ses. Det var sundsvallsbutiken, birstabutiken, åre-butiken, ö-viksbutiken och jack&andjones-butikerna (sundsvall&birsta) som sammlades i Sidsjön för lite skoj. Allt var naturligvis hemligt så vi visste ingenting om vad som väntade oss förutom att vi skulle ha lediga kläder och att det inte blev något krogenbesök i slutet av kvällen.

Dagen började i alla fall med att vi träffades i sidsjön kl 12. Då blev vi uppdelade i 4  lag och den första grenen blev frågeslinga. Det var bara att börja knata runt sidsjön för att svara på frågor. När vi kommit halvvägs så var det dags för lunch på bryggan i mitten av eljjusspåret.






Solen passade på att skina över oss när vi åt och självklart vaknade Sigge och ville ha mat just när jag börjat äta min sallad. Vi skålade i champagne (jag cola) och fick sedan lösa ett litet frågaquiz medans vi mättade våra magar.

Efter maten så hade cheferna hittat på 2 godislekar. Den första var att vi skulle alla ställa oss på rad lagvis och ha en remätarstafett. Vårat lag vann =)
Sedan var det dags för geleråtte-spottningen. Vi skulle lagvis spotta geleråttor för att se vilka som kom längst.. svårt tyckte jag då råttan lixom halade bak i halsen...




rem-ätning


Spotta råttor var inte det lättaste

Sedan var det dags att knata vidare längs spåret och göra klart frågelingan. Nu bar det av till fagerdal för mer tävlingar. Väl framme tilldelades alla varsin slips som vi skulle knyta runt ögonen för att inte se. Sedan skulle vi lagvis försöka ranga oss längst först och kortast sist bara genom att känna på varann. Vi lyckades rätt bra och kom 2:a.
Efter blindbocken så var det dags att spela brännboll.De 4a lagen gick ihop 2 och 2 och vårat lag vann igen.Tyvärr började det regna precis efter brännbollen. Tråkigt men ändå lägligt då vi var klara med alla lekar.Nu skulle vi gå vidare till sidsjöns trädgårds-café för att äta grillbuffé. Mumma, det var huuur gott som helst!


Vi tog skydd under ett träd när regnet kom


På väg till middagen.

När vi kom fråm så fick vi äntligen ta av oss de blöta kläderna och sätta på oss torra. På cafeet så hade det dukats ett långbord åt oss och det var uppdukat en härlig grillbuffe med både lax och kött plus massa god sallader.


Middagsdax

Efter maten så bestämde jag mig för att tacka för mig och åka hem. Det värsta fylleslaget hade nu börjat och jag tänkte på lilla Sigge som förmodligen inte ville höra alla snapsvisor, men vi hade ju stannat till 20.00 så det var ju bra gjort. Sigge sov ju typ heela dagen, det var nog mysigt att ligga i vagnen och höra regnet smattra.
Så for vi hem och de andra partade vidare.

Det var den helgen det, idag är jag uppe före nio för första ggn sen sigge föddes. Inatt sov han hela natten förutom mat vid 03 och 06 så jag har sovit gott. Idag verkar ju solen vilja skina på oss så det blir nog en promenad i det blå. Hej då!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej Karin, Och Grattis till den lilla. Han är ju så fin! /jessica

2008-06-17 @ 14:40:45
URL: http://lillissessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0