jag skulle just till att föda mitt första barn...

och då kom christian indundrandes och väckte mig! Typiskt! Nu fick jag aldrig gå igenom min första drömförlossning, inte se vad som hände... Ibland brukar man ju kunna fortsätta drömmen genom att bara somna om, men icke. När jag väl vaknat så är det så svårt att somna om. Alltid runt 03-tiden så blir det full rulle i magen, varje natt. Jag har verkligen en bebis i magen som aldrig sover. Jo bara då nån ska till och klappa på magen, då blir det blixtstilla. Låtsas att han inte finns lixom. Men snart du lilla bebben så är du inte så osynlig längre för om ca 8 veckor är du här, fullt verklig! Myyysigt med sin egna lilla bebis, som vi längtar!
Bara för att stilla bebislängtan lite så måste vi hälsa på malin och pålle, det är verkligen på tiden =)

Idag har vi spenderat en del tid i "staden på landet", även känt som Birsta City. Där handlades det lite smått och gott. Vi var ute efter en skötväska men vi kunde inte riktigt bestämma oss så vi väntar till helgen då vi har mer tid, christian skulle nämligen på intervju idag igen =) Så istället vart det lite andra bebisgrejjor, nämligen madrass till spjälsängen, madrasskydd, lakan, kudde och täcke. Det vart en liten fleecefilt oxå bara för att den var på extrapris. Nu måste det verkligen bli en pojke för det mesta vi köpt går i blått... men det är nog ingen fara. Jag kan bara inte släppa att det finns 10% att det inte är en pojke, då har man ju förberett allt till pojkigt. Men jag inbillar mig nog bara men tanken kommer nog finnas där tills att han föds och det är nog bra. Man har ju hört om dem som inte fått det kön som blev sagt på ultraljudet.

Nu, förstår ni sitter jag å väntar på christians jättebulla som han har i ugnen. Han håller nämligen på att göra brownies! Jiippi! Mums! Han vart less på att tjata på mig att göra den så han tog saken i egna händer. Kakan är ingen vanlig kaka, utan en jättekaka, närmare bestämt en heeel plåt (innehåller 8 ägg!). Så den som vill får gärna titta in på fika imorgon. För vi ska tvätta hela dagen lång, innan jag börjar jobba.



Nä, nu ska jag duscha lite, trevlig kväll!! För det ska vi ha!






smaka på dem du! MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0