kompletteringslista

Jaa, nu när det sakta med säkert börja närma sig nedkomst så måste de stora och mest nödvändigaste sakerna vara inköpta. Vissa saker kan man ju vänta med och se om det behövs eller inte


Det vi har köpt är:

Barnvagn (Står fortfarande kvar på Barnenshus så att garantin gäller längsta möjliga.)
Babyskydd (bilbarnstol)
Spjälsäng
Kläder 50-56
(behövs lite till)
Skötbord, (Ska vi låna ett av syrran som står i kovland.)
AmningsBH
Bärsele
(lånas av kompis till vidare)
Sängkläder (påslakan m.m)
Spjälskydd
Napp
(till senare)
Babygym + lektäcke
Mobil (
till säng)


Det som inte är köpt  än och sånt som vi inte vet om det behövs:

Skötväska
Filtar
Täcke + kudde
Regnskydd + myggnät till barnvagn (?)
Babysitter
Blöjor + tvättlappar
Babysalva/olja (?)
Termometer (?)
Badbalja
Madrass
Underlag till skötbordet
Snuttefilt/grej
Amningsinlägg

Är det något jag glömt? Sånt som leksaker m. m köper vi eftersom...

Skickade efter en amningsbh idag på nätet. Det var som en sportbh och jag blev rekomenderad av en annan person för den skulle visst vara väldigt töjbar och skön. Till den så kommer det även inlägg och nån typ av olja, får kika på den när den kommer. Allt detta till priset av 198 kr, det tycker jag var billigt =) Sen får man köpa en riktig amningsbh när tuttarna har "stabiliserat" sig.

Nä nu ska jag ta och krypa ner i sängen. Är inte riktigt kry som sagt, illamående och trött har jag vart idag. Bäbis har sparkat mig på högra revbenet länge nu så det gör lite ont. Foten är nu så stor som 6 cm! Inte konstigt att det smärtar. =)

Nä tack för idag. Gonatt


Kommentarer
Postat av: Lisa

åh snygg blogg :)

2008-03-20 @ 23:12:10
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: CAZZIS

Godnatt, dröm sött ;)

2008-03-20 @ 23:23:57
URL: http://cazzis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0