Lördagsmys

Ja, här sitter jag och mumsar på ostbågar och väntar på att min potatisgratäng ska bli klar. Till den serveras löfbiff och en grekisk sallad, mums!

Middagen vart sen idag för jag och christian har sovit om varann idag. Inatt sov jag hos min kompis kristina för att christian och hans kompisar skulle basta och dricka öl hemma hos oss. Jag skulle jobba idag så jag ville ha tillräckligt med sömn därför kom vi på att jag och kristina kunde laga tacos och se på lets dance hemma hos henne.
Kristina har nyss skaffat en kattunge och den är busig som bara den och ligger hela tiden och spanar för att få in det bästa "hugget" (ja han har sylvassa huggtänder) nånstans på kroppen där det gör som ondast. Och på nåt konstigt sätt så är det bara mig han ska bita när jag är där så kristina får lixom slippa då.
Vid 00.40 ringde jag hem för att säga god natt men jag fick inge svar. Jag tänkte att eftersom dom spelar tv-spel så är dom säkert upptagen och ringer upp. Men ingen ringde.
Vi gick och lade oss och fick sova hyffsat skönt till fram på småtimmarna då katten började jävlas. Han bets i fötterna och klättrade i ansiktet m.m. och vi blev så less på honom att vi stängde ut honom utanför sovrumsdörren, men kan kom på nåt sätt in igen och sådär fortsatte det.
När vi bestämde oss för att kliva upp runt åtta så kändes kroppen så mörbultad så jag ville snabbt äta frukost och sedan hem och sova igen.
Väl hemma så möts jag av ett glatt gäng som varit vaken sedan kl åtta dom med. Dom hade minsann slocknat vid tiosnåret igår efter bastun och jag sa att det märks att ni börjar bli gamla när ni inte pallar snowboard en hel dag, bastu och  massa öl. Men bortförklaringen blev att det var ganska skönt att somna tidigt för då var dom inte helt utslagna idag så dom hade tagit tv-spelandet nu på morgonen istället. Säkert! Haha.

I alla fall så försökte jag sova  en stund innan jobbet men då var det sånt liv hemma vid tv-spelet så det gick knappt att sova så jag gav upp och for trött på jobbet. När jag kom hem var jag tröttare än tröttast och slocknade direkt i soffan. Sov en timme sedan vart Christian trött så efter mig var det hans tur att sova och då passade jag på att laga mat =)
 Nu är den nog färdig min gratäng.... ikväll blir det bara chips i soffan framför melodifestivalen eller nån film. Imorgon blir det birsta sen middag hos mamma och pappa.

Trevlig lördag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej gumman hur är det med dig? Lust o gå en promis eller nåt till veckan!?kramkram

2008-03-02 @ 11:46:56
URL: http://jennyfransson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0