Min sega gravidhjärna

Hur står det till egentligen med hjärncellerna när man är gravid? Jag har märkt att jag blir "dummare" för varje dag som går... Jag har minne som en guldfisk och så fort nån har bett mig göra/hämta något så måste jag fråga om igen vad det var jag blev bedd om.
Igår när jag skulle laga mat så blev jag irriterad att margarinet var slut. Därför skrev jag en lapp som det stod margarin, toalettpapper och bröd på, för det var det som behövdes köpas hem. Jag tänkte att jag skulle svänga förbi en affär på vägen hem från vattenjympan kommande dag.
 När jympan var färdig så tankade jag och medans jag tankade ringde jag C för att fråga vad som egentligen stod på lappen hemma. Han sa vad som stod och jag tankade färdigt och for sedan på mediamarkt för att hämta upp datorn.
När jag fått datorn så satte jag mig i bilen igen och fösökte upprepa vad han sagt stod på lappen men kom bara ihåg margarin... (!) Åh, så jobbigt tänkte jag och bestämde mig för att äta lunch med Lina istället och stannade därför i birsta.
När jag var på väg hem för andra ggn så kom jag på att jag kunde ju handla på willys så jag ringde C igen och frågade om lappen, han upprepade ännu en gång och när vi lagt på och jag börjat köra runt ikea så hade jag återigen glömt vad han sa. Åhhh! Jag orkar bara inte ringa igen så jag tänkte att jag kan ju likaväl handla efter jobbet för bredvid finns ju hemköp. Skönt tyckte jag eftersom jag slapp köra runt hela ikea (hade parkerat på baksidan).
Så idag efter jobbet hade jag återigen tankarna på vad som stod på den där lappen och jag verkligen ansträngde mig för att komma ihåg, men icke! Jag fick ringa C och fick förklarat för mig en 4:e gång vad jag skrivit dagen innan... Och fråga inte varför jag inte tog med mig lappen,för den hade jag glömt för längesen.
Hrm, man blir verkligen irriterad på sig själv och stackars C som måste fungera som min andra hjärnhalva.

Har även en gång åkt ut till birsta 3 ggr för att lämna tillbaka en tunika men som jag glömt varje gång!

Jag är inte bara seg i mina tankar, jag är seg i mina handlingar oxå. Jag har märkt att när jag kör bil så kör jag lååångsamt, är hastigheten 70 så ligger jag på 50-60,är hastigheten 110 så kör jag 90. Jag känner mig så rofylld och mitt tidigare stessiga jag är som bortblåst och jag är segare än segast.

Går du förbi en boll med 2 ben på stan så är det garanterat jag!



Förresten så fortsätter min dator att slå av sig, kan jag får pengarna tillbaks nudå? =(

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, ja det är konstigt att man får så dåligt minne när man är gravid. Jag var o är fortfarande jätte yr. Kommer inte alls ihåg saker o ting. Förhoppningsvis så kommer minnet snart tillbaka :-))

Hoppas allt är bra med dig o bebben?

2008-03-18 @ 18:05:35
URL: http://www.majjjsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0