så var den kommen...



Fredagen alltså, och min lediga dag! =)




Det är ju sol, så idag vill jag få lite strålar på mig. Men först är det handling som står på listan. Christian har sovit på alnö så direkt när man ringer så ska jag åka. Sen ska jag möta H och vi får se vad vi kan hitta på för skoj.

Ikväll är vi på Vero bjuden på Våningen för att se en förhandsvisning av modeshowen som ska visas imorgon, lördag. Det bjuds även på god mat och vin förståss... till de icke gravida... Så för moi blir det cola.
Efter showen så får vi se vart det bär av. Mina aretskamrater är ju kända festprissar så dom vill säkerligen göra ett krogbesök. Och vem vet, är jag inte allt för trött så kanske jag hänger på. Nu vet vi ju alla att jag bara pratar för vi det laget så har jag väl hunnit somna så jag ska inte lova nåt. Vi får la se........



Jag har den senaste månaden sett över mina räkningar också.
Nu när mammaledigheten snart är kommen så kommer ju inte pengarna att flöda precis och att se över räkningarna var det enda rätta. Och gissa vad, jag hittade massa som jag kunde avsluta och lägga om så jag har räknat ut att på det kommer jag tjäna ca 3000-4000 kr i månaden! What, detta skulle jag gjort för längesen!

Jag hade en väldigt dyr bilförsäkring, bytte, -400kr
Jag hade 2 likadana livförsäkringar (en som man ska ha när man går på dagis och i skolan! ) -400kr
Byta telebolag för mobil -300 kr
Betala av småräkningar -2000 kr

Sen ska jag ringa facket och höra om man får reduserad fackavgift när man är mammaledig. Borde ju så vara eftersom man jobbar mindre. Här finns massor av pengar att tjäna in!



Inte nog med det, christian skulle få komma på introduktionskurs redan nästa vecka, så förmodligen får han jobb. Duktig kille, det är han värd!


Nu ringde han och ville bli hämtad, så det är dags att klä på sig. Trevlig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0