sömnsvårigheter

Inatt har jag sovit dåligt. Jag har börjat göra det mot slutet, hittar ingen skön sovställning. Det är sånt tryck mot mina lungor nu och när jag precis har ätit så mår jag illa som sjutton. Det är precis som om maten inte sjunker ner, utan ligger och trycker istället. Därav mitt illamående inatt. Och så är det ett elände med ryggen, det är sån värk som ilar hela tiden så det är skönast att inte stå/ligga still för då känns den mer.

Vad jag klagar, men jag längtar verkligen till maj nu så att fogarna kan återgå till det normala. Fast jag hörde att man kan ha foglossning samtidigt som man ammar oxå, bara för att det fortfarande är hög nivå med hormoner? Hoppas inte!

Bebisen känns jättestor nu! Och större ska den bli... Jag tror att han fortfarande gör kullerbyttor ibland  för man känner verkligen en stor klump som  snurrar runt där inne. Ligger han alldeles vid revbenen med rumpa/huvud så känns det som om huden ska spräckas så då brukar jag putta bort honom. Och han flyttar sig snällt =-)

Men jag har oxå kännt som stickningar nere under magen, iband som knivhugg (aj aj) och jag har hört att det kan kännas lite så när dom är på väg ner... Fast då skulle ju magen ha sjunkigt, vilket den inte har gjort. Nä, det är nog bara mitt bäcken som spökar. Men jag ska be barnmorskan känna efter hur man ligger nästa gång....


Nä nu måste jag klä på mig. Jag ska se reprisen av Barnmorskorna nu på ettan som jag missade i onsdags pga hockeyn. Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0