spjälsängsköp

Idag fick vi besök. Lille Ceasar med mamma och pappa var hit på kaffe å bullar. Han är bara 10 mån och kan redan gå! Han har iof gått länge längs bord och så där det finns något att luta sig mot så det var en jäkla fart nu när dom var här. Han säger oxå mamma, titta och njuter högljutt MMMMM när han färsin mat. Det var i alla fall trevligt att få lite besök. Annars gör man inte speciellt mycket på dagarna....

I eftermiddags forj ag å C till birsta för att köpa spjälsäng. Det blev en ofärgad som vi sedan tänkte måla vit. Helt sjukt att skillnaden på en ofärgad och en vit är 600 kr. Då kan man ju likaväl måla själv. Det är ju roligt. Så imorgon ska jag checka in vårat hobbyrum som ska finnas i nåt av husen här bredvid för att se om jag kan hålla till där. Men torktiden är ju på nån timme oxå så om det går att boka rummet en tid så vore det perfekt. Annars får det bli mamma å pappas garage eller om jag vågar måla hemma.... färgen skulle inte lukta men jag spiller väl ut burken på vårat nylagda golv om jag känner mig själv rätt. Klumpig var ordet.

Väl i Birsta så tänkte jag lämna tillbaks en tunica som jag köpt (jag såg ut som ett hus i den) och en amningsbh som jag köpte för nån dag sen men jag glömde dem, för andra ggn! jag blir tokig på hur  glömsk och virrig jag blivit. Christian säger att jag kommer väl glömma min unge nånstans oxå. Men det får vi väl verkligen hoppas att jag inte gör =P
 Det där med BH:ar är ju hur klurigt som helst. Nu är min stl en stl större än vanligt men jag tycker att även den börjar bli mindre (!) och köpte därför en amningsbh som var ännu en storlek större för jag tyckte att det vore smart så slipper jag köpa ännu en till sedan, men då säger folk från alla håll "lämna tillbaks! Dom blir ännu större, du kan inte fatta hur stora de kommer att bli när mjölken rinner till" så jag tänkte då göra som sagt, lämna tillbaks den och vänta.
Jag har hört att apoteket kan ha liknande sportbh så jag ska titta där. Man vill ju gärna ha med sig på BB.

Vi köpte även ett spjälskydd och "gummibollar "som man skruvar fast under sängen så att man kan gunga den. Spjälsängsskyddet var tråkigt vitt men jag tänkte att jag skulle fixa  överdrag i roliga färger så det finns nåt att titta på. Bilder kommer när det väl är färdigt =)

Annars mår bebismagen bara fin-fint.  Det sparkas för fullt där inne och han blir starkare för varje vecka som går. På fredag är det MVC-besök igen å dåfår vi se hur kurvan atrar sig.

Nu ska jag ta en Niferex-tablett och sen lägga mig för att läsa. Imorgon kväll är det jobb som väntar.

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0