Duktiga bebisen...

har nu vänt sig neråt igen!
Och hon trodde inte att han skulle vända sig uppåt igen heller. Skönt, då kan vi pusta ut =)
Skillnaden på att gå på ultraljud så här sent mot för i v18 var ju att man såg ju knappt någonting. Förut rymdes ju hela kroppen  på skärmen och nu kunde man bara se en kroppsdel åt gången. Hon sa att lårbenet som sist var 17 mm är nu 70 mm så det är en del skillnad. Hon gick även denna gång igenom vad som var vad och att allt såg okej ut. Det hade hon ju inte behövt göra eftersom vi redan varit på ett rutinultdaljud men vi tackade absolut inte nej, det är alltid kul att veta att allt ser bra ut =)

Jag frågade på skoj om det fortfarande var en kille och hon sa att det var det med 100%, det gick inte att ta miste på. Hon visade juvelerna och sa vi behövde ej vara oroliga att han bytt kön; "dom gör sällan det" sa hon och skrattade. 

Jag undrade även om hon kunde uppskatta vikten på honom idag och det gjorde hon gärna. Hon mätte lårben, huvud m.m och knappade sedan in det på datorn och fick fram att i dagsläget så väger lillen  2,9 kg, en helt normalstor bebis alltså (jag har ju blivit skrämd att mitt barn skulle vara lika stort som mig som vägde 4,5 kg vid födseln). Men hon sa sedan att det är inte ovanligt att bebisarna på normalkurvan kunde hoppa upp på den övre kurvan i slutet och att det gick faktiskt i arv hur stor man var när man själv föddes. Vi får väl hoppas att han inte gör det så jag slipper föda fram en basketboll.

Vi får väl snart se, nu är det ju bara fritt fram för bebben att komma. Vi är redo!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0