kvällsäventyr

Jag är lite rastlös ikväll, sov förut en timme vilket var väldigt behövligt. Ikväll tänkte jag och sigge åka en sväng till min arbetskollega maria för att hälsa på en sväng. Jag har inte orkar pallra mig till jobbet ännu för att visa upp lillplutten.

Idag på BVC så visade sköterskan oss hur man utförde babymassage, direkt när hon visat oss så började det hända grejor i kistan på plutten. Vi ska nu försöka fortsätta med detta hemma tills tarmarna är igång igen och sigge är nöjd och glad. Han är rätt nöjd ändå men han ska ju inte behöva ha det så kämpigt med utgifterna.
Lillen hade även gått upp 23 gram sen han föddes och det var sköterskan nöjd med. När vi berättar för doktorerna att sigge hade gått upp 5 gram redan på 3dje dagen så gör alla en förvånad min och berömmer mig för att min mjölk måste ha kommit igång fort. Och det kan jag lova att den gjort. Hoppas det vill stabilisera sig där i nu, lite less på mina dolly parton-tuttar som spänner ;-)


Här kommer lite bilder på dagarna som varit:

image82
åka bil är något som Siggeplutt gillar, hihi han börjar få riktiga babykinder...

image83
Idag provade vi ligga lite på magen, bra träning för nacke (kolla in tidningen, lika stor som sigge)

image84
Liten plutt i pyamas...



Sådär ja, nu ska vi packa in oss i bilen för en liten tur. hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0