sjukhusvistelse

Lilla Sigge ville inte all bli bättre i hudfärgen så nu är vi på vårdhotellet sen igår förmiddag. Lillen ligger i en liten bädd som är utrustad som ett solarium. Han får alltså ett speciellt ljus som skiner på honom underifrån och ska hjälpa honom att få rätt värden. I sundsvall får detta värde inte öerstiga 300 då det räknas som högt och Sigge låg igår på 309. Idag efter en natt i bädden var värdet nere på 264 så det sjunker.
Här är väldigt långtråkigt då vagnen han ligger i måste stå vid ett kontaktuttag så jag har bara hållt mig inne i mitt rum men mötte nu en kompis sambo som jobbar här och han berättade att det finns ju både internet och filmer att låna här! Gissa om denna vistelse blev sjukt mycket bättre ;-)

Nu, ska jag gå och ta tempen på lilla Sigge då bebisarna har en tendens att bli kall när de ligger i bädden. Men för övrigt är allt bra och jag börjar äntligen känna mig som människa igen!
 Inatt stänger de av bädden för att se om hans värden ökar utan ljuset men gör det inte det så får vi åka hem imorgon. Jippi!

Tack för alla söta hälsningar!

Kram från mig och gulingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0