Babysim

Vi har nyss kommit hem från Matfors och babysimmet Tindra. Sigge tyckte det var jättekul, han plaskade så mycket att han blev irriterad för att han fick vatten i ögonen. Han skrattade hela tiden men åkte sedan på en kallsup (mitt fel) så då blev han lite sur men efter att ha hostat lite vatten så gick det över. Christian har blivit så förkyld igen så han stod över att bada den här gången. Men det blev en lyckat första badning i alla fall!

Efter badet så for vi förbi Emma och Per för att hämta hem vagnen och jag är supernöjd! Det stod att den skulle vara marinblå men den såg mer plommonfärgad ut... men men, vad gör det... jag kan ju alltid köpa ny klädsel om jag känner för det nångång i framtiden!

Efter att ha badat 30min och sedan busat hos Emma så sover nu en supertrött liten Sigge. Han var helt lealös i kroppen när jag lyfte över honom från babyskyddet till spjälsängen, nu lär han sova gott.
Jag har även köpt välling idag som han ska få smaka nån dag till veckan, lillbubben blir ju snart 6 månader! Han är superduktig med maten, idag åt han en halv burk med fisk och grönsaker, burken var från 6 mån så det var lite större bitar än vad han är van vid så han klöktes till en början men sen så smaskade han på, gott gott. Banan och aprikospure till efterrätt var ju en höjdare och halva den burken gick oxå i... dags att öka på portionerna snart?


Bilder från badet:



I väntan på upprop


puss i nacken


plask plask



ryggsim



Sigge hittade ett fint hål på kanten





Åsså en bild på den nya vrålåket:




Tack och hej, leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Systeryster och Lovegos

2008-11-02 @ 21:36:37
URL: http://mrsmys.blogg.se/
Postat av: malin

Vad roligt det såg ut!!

Måste verkligen åka och bada ngn med Evelina :-)



Jätte fin vagn. Roligt att du äntligen har fått den :-)

2008-11-03 @ 07:41:00
URL: http://majjjsan.blogg.se/
Postat av: mamma

Den ser ju jättefin ut, vagnen alltså.Sigge ser ut att trivas i vattnet, vi kan ta med love och åka till timrå någongång..Puss och hej mamma.

2008-11-03 @ 11:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0