Bara lungt!

Än så länge är det lugnt hemma hos oss efter vaccinationen idag. Han är liiite gnällig men verkar absolut inte ha ont. Jag har nyss kollat tempen och den låg på 37,9 så stiger den så ska jag ge honom alvedon.
Sigge var SÅ duktig idag när han skulle få sprutan, han pep till litegrann bara, inte en enda tår... DUKTIG pojke! Jag hade naturligtvis tagit med hans favoritgej -den fula röd-blåa randiga nallen från babygymet, han bara älskar den och ler så fort han får syn på den.
Efter sprutan fick vi vänta i väntrummet en timme i väntan på biverkningar, prickar eller dyligt, men ingenting hände så jag for igen, skönt, den andra delen av sprutan ska han få i början på december.

Idag har jag och min höggravida vän Annie varit och strosat på stan, jag behövde alvedon och hon en amninggsBH. När vi uträttat våra ärenden så käkade vi lunch och sigge åt en hel burk med pasta och ostsås plus en hel banan! Han är duktig på att äta vår son =) Vi for sedan med Annie på en bebbekoll (hon är på BF +2) och efter att barnmorskan kontrollerat att allt såg bra ut så for vi till min höggravida syster och fikade hemmagjord paj och snackade förlossningar. Jag är lite avundsjuk på att dom två ska snart få uppleva den där stora grejen med att föda barn snart, alla känslor och krafter plus att få en alldeles ny och färsk bebis! Hoppas jag får uppleva det igen om några år, längtar!

Nu strax kommer C hem och ikväll kommer Hanna. Vi ska käka middag och så se alla kvällens braiga program och om hon är sugen tänkte jag att vi kunde provsmaka glöggen! Hon kör säkert bil ändå man jag är så nyfiken hur den smakar, man skulle haft några lussebullar oxå!

Nä nu måste jag underhålla vår kinkiga baby, men först några blder från söndagens babysim;















Sådär ja, nu får vi hoppas att Sigge mår lika bra hela natten, hej svej!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad mysigt det såg ut att bada :-)

Jag hoppas även att Sigge kommer att fortsätta må bra efter sprutan, håller tummarna!



Blir det ngt kyrkis för er i morgon?

2008-11-11 @ 20:00:50
URL: http://majjjsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0