Ensamt hemma

Ikväll blir jag solo. Sigge ska strax sova och Christian tänkte åka till Fredrik på Alnö. Gör mig absolut ingenting, han måste ju få åka mycket nu när han äntligen fått sitt körkort, det enda som stör mig är att jag inte har något godis hemma! Ååh, visst skulle jag kunna åka iväg nu men jag orkar inte, är för lat. Jag har varit omkring överallt idag och jag orkar verkligen inte klä på mig igen.... Får väl käka peppisar.

Idag har vi som sagt varit ute i Birsta igen och handlar julklappar. Vi är nästan färdiga, så himla skönt! Slippa stressen i slutet av dec. Nu har vi precis käkat pizza och sitter nu bara å lyssnar på musik. Plutt börjar bli lite gnällig så det är nog sovdax nu.

Imorgon är en skön dag då jag inte har något planerat. Christian jobbar så jag ska nog städa här hemma och tvätta, kanske gå en promenad runt sidsjön om det är finväder. Fick förfrågan om att jobba men det kom lite hastigt inpå och jag vet inte hur man gör med försäkringskassan om man redan skickat in för en period. Måste ringa och höra med dem på måndag så jag kan hoppa in och jobba lite när det behövs, längtar lite tillbaka såhär i juletider, framförallt jobbarkompisarna! Tänk att jag varit hemma snart i 7månader, känns inte så. När jag bodde i Norge så kändes den perioden mycket längre.

Nåväl, jag ska väl kanske ta och åka till konsum ändårå innan C åker, jag är så sjukt sugen på karra just nu!


Snart är det jul igen:




väldigt koncentrerad


Adjö för ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0