Fika hos Hilda

Idag har jag, Sigge och Maria varit och hälsat på Hilda och hennes dotter Lea. Eftersom det var ett sånt fint väder så gick vi en skön promenad runt Timrå. Sigge han sov hela tiden men Lea hon busade i sin vagn. Efteråt bjöds det på kaffe och bulla (jag drack endast kaffe) och barnen lekte på lekmattan. Hilda hade även ordnat med ett eget litet "bollhav" hemma åt Lea vilket Sigge gillade mycket, i den kunde han ju sitta alldeles själv och pyssla med alla bollarna.

I eftermiddag har vi bara lagat mat och chillat framför TVn, ringt min kompis och planerat inför festen om 2 helger, ska bli sååå kul! Då får jag ett tillfälle att dricka av de goda alkolholdryckerna jag köpte på båten i fjol, då jag var ogravid. Dom har bara stått och skräpat nu en tid medans Sigge jäste i magen. Nåt att se fram emot i alla fall!

Sigge somnade strax efter 19 ikväll, han var så trött! Han är som sagt inte riktigt pigg för han sover hela tiden tycker jag och så är han ovanligt klängig, så fort jag lämnar rummet så skriker han, sättar man ner honom i gåstolen/hoppgungan så är han bara missnöjd (som han förut alltid älskade). Jag läste i min utvecklingsbok att om man märker på barnet att det är extra gnälligt eller klängigt så kan det vara ett utvecklingssprång och barnet lär sig nya färdigheter, det ska bli spännande att se vad han lär sig härnäst... 


Nu ska jag i  alla fall hoppa i säng, imorgon ska vi på visning men först ska jag och Sigge på promenad runt södermalm med mammsen, syrran och Love. Godnatt!



hmm, mycket intressant med bollarna!




Hallåja, jag sitter alldeles själv!


Lea busar


Lek på mattan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0