dop och burkpure

Idag har vi varit på dop av kusinen Arvid. Arvid skötte sig exemplariskt under hela ceremonin, Sigge likaså. Samma präst var det oxå, kul eftersom den prästen var väldigt trevlig. Vi fikade smörgåstårta och drack kaffe innan det var dags för alla att åka hem.
Själv for jag o Sigge och hämtade christian, vidare till Maxi och handlade grejor till dagens middag plus nya nappar och en haklapp.
Lillen har fått små röda prickar runt munnen så därför tänkte vi testa de nya Air-napparna för att se om vi råder bot på problemet. Det samlas ju mycket saliv och kräks i de vanliga napparna så det är inte så konstigt att han blir röd.

Imorse fick Sigge gröt igen vilket han mumsade i sig glatt, jag vågade inte ge honom mer än några teskedar för jag är rädd att det blir för mycket och får ont i magen men han hade nog glufsat i sig hela smakportionen om han fick...
Ikväll fick han smaka palsternacka- och potatispure, 1/4-del av en liten burk. tänka sig, det gillade han oxå, allt gick ner! Han har lixom börjat förstå vad det innebär att sitta i matstolen, nu när man sätter ner honom så börjar han vifta hej vilt med armarna, haha. Han var oxå väldigt faschinerad av sin hårda haklapp som han tittade fundersamt på.

Nu har vår trötta plutt somnat, jag tror det i alla fall för christian är med honom vid spjälsängen och det blev nu tyst så jag gissar på att han har somnat, skönt. Nu ska jag och darling mumsa chips och se på Walle . Tack och hej!



Huvudpersonen


Hemmadop av Arvid


Sigge hos moster


Storasyster Elicia


Elicia busar med Sigge


Fin i sin skjorta


Man ska inte jämföra barn men... Sigge snart 5 mån, Arvid snart 2 mån, otroligt!








I bilen i väntan på pappa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0