Ensamma hemma

Ikväll har jag och Sigge haft myskväll hemma själva, utan pappa. Vi lekte lite på golvet/sängen, Sigge rullade från rygg-mage, såg en liten snutt på Stjärnor på is, Sigge somnade och jag såg ett avsnitt av desperet housewifes. En inte så händelserik kväll förstås men rätt så mysigt har vi haft det ändå! Tur att jag har min lilla krabat så man aldrig behöver känna sig ensam!
Egentligen skulle vi bort på middag ikväll men det blev så sent innan värdinnan kom hem så vi valde att skjuta upp middagen till en annan gång, annars hade vi ju fått åka efter en timme igen för att lillen skulle få sova och det hade varit tråkigt. Visst hade han säkert somnat där men då hade han vaknat igen när jag måste lyfta över honom till sin säng (han gör alltid det) och då hade vi fått kriga för att få honom att somna om. 
Christian han är hos en kompis och kollar fotboll och hockey ikväll.. Han bjöd med oss oxå men ifall jag frivilligt kan välja bort fotboll så gör jag gärna det och stannar hellre hemma med plutten istället

Nu har jag surfat lite och kollat runt på julklappar, jag har faktiskt redan köpt 2 st. En till kusin Elicia och en halv till kusin Felicia (en liten, så det blir två till henne)... Tyvärr så tror jag att jag inte träffat rätt angående Felicias klapp så jag måste nog höra mig för hos hennes mamma. Man kommer ju inte riktigt själv ihåg vad man ville ha i hennes ålder men jag försöker minnas... Förslag mottages mer än gärna, ifall ni släktingar råkat höra vad kusinerna önskar sig av tomten!
Ja, jag vet ju att Melker önskar sg en JÄÄÄÄÄTTESTOOOOR robot, vi får väl se vad tomten säger om det (läs: hans mamma).


Nä nu ska jag kika till lilla prinsen som sussar gott i vår säng. Ska nog krypa till kojs själv och läsa min nya bok. När som helst kommer nog C hem oxå!



Lite bilder från kvällens lek:




Testar sittvagnen!









Lek i sängen






Pyjamasdax!




Gonatt me er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0