Måndag igen

Så idag var det måndag igen och babysång som vanligt men innan det så gick vi en promenad runt Sidsjön och tog en lunch med sigges moster på stan. Sigge fick smaka på en apelsinklyfta och blev väldigt sur då vi tog bort den. Herregud, han är verkligen en matglad liten kille! Men det ska man vara glad för, det räcker att tampas med sovtiderna!
På babysången fick vi testa en ny grej, nämligen lägga alla bebbar i en ring i mitten och vi mammor fick ett jättestort tyg som alla höll i varsin sida över småttingarna så att det blev som en himmel. Vi fladdrade sedan tyget upp och ner över barnen, det gick till en början väldigt bra och de kollade faschinerat på tyget tills någon brast i gråt - min Sigge, han tyckte det blev lite väl läskigt så jag fick krypa in och sätta mig hos honom....

När vi kom hem så var Sigge helt slut så han sov 1,5 timme ute på ballisen, skönt var det så jag kunde städa undan allt jag rivit fram igår då jag plötsligt fick för mig att jag skulle storstäda i alla garderober och skrubb. Tyvärr hann jag bara med skrubben innan jag blev trött och lessnade men har idag gjort färdigt det jag inte orkade igår.

Nu har jag nyss badat Sigge. Han är inte lättroad ikväll inte, han mest gnäller och är sur, jag tror att han hade behövt sova lite mer idag. Det är jobbigt att vara liten och växa, tänk att under ett spädbarns första halvår så har de fördubblat sin vikt, växt nästan två decimeter på längden och ungefär 6 cm på sitt huvudomfång! Tänker man på det så förstår man ju att de är lite väl gnälliga ibland!

Nu kom christian hem och jag har precis nattat plutten så nu ska vi ha lite ensamtid. Jag måste oxå rådfråga honom om en vagn som jag vill ha, har nämligen hittat en på blocket....






I ring på babysången (tyvärr fick jag inte med lakanet, synd)






Pappa och Sigge posar imorse



Morgongo



Spegla sig är det allra bästa



Ett gott skratt




tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0