Välkommen tand nr 2!

Nu har tand nr 2 spruckit igenom och nu kan Sigge bitas riktigt ordentligt om han vill. Han biter gärna på allt oxå, ska man mata honom med sked så bitar han hårt i skeden eller fingret om man kommer för nära med det.

Idag då, nej det blidde ingen spruta för lille plutten. Läkaren tyckte att vi skulle avvakta tills vidare då dom hade pratat ihop sig med nån slags överläkare. Dom tyckte att symtomen var väldigt underliga när jag berättade (ännu en gång) för dem hur dålig han blev sist. Jag trodde att det redan var klart eftersom när jag pratade med BVC sist och berättade hur han blev så skulle hon prata med läkaren då men det hade hon visst glömt, så vi åkte dit i onödan kan man säga... Eller helt i onödan var det ju dock inte då vi fick en hälsokontroll och väga och mäta vår lilla buse som nu mäter 67lång och 7560g tung. En ynka cm hade han växt sen sist...

Vagnen som jag skulle köpa är det många som undrar över och då kan jag berätta att det blev ingen deal för jag tyckte chassit var för gammalt. Det var ju från -03 och klädseln var solblekt så jag hade blivit tvungen att byta det vilket skulle leda till ännu ett projekt. Därför ringde jag återförsäljare i sthlm för att höra om alla klädslar passade alla chassin men fick då till svar att chassit ändrades -05 och därför skulle det då bli väldigt svårt för mig att hitta en tillhörande klädsel och bruttan dom sålde vagnen skulle ha 1800spänn för den, GLÖM DET sa vi då.

Nu i alla fall så har vi nyss käkat middag. Det fick bli kassler, svamp och lök i gräsddsås med massa smör, gott som fasen blev det, till det åt jag broccoli och C åt ris.MUMS!
En sak jag funderade på var ifall jag undviker kolhydrater och äter massa fetf och går ner i vik t och C äter massa kolhydrater och massa fett (han äter ju samma mat som mig) vad kommer då att hända med hans vikt??! Han skryter ju jämt om vilken bra ämnesomsättning han har så nu är det upp till bevis...! 8-)
Missförstå mig rätt, självklart är jag inte ute efter att göra honom tjock....... haha.


Nu kallar soffan och ugly betty tätt följt av DWH (ja jag ser först avsnitten i USA sen ser jag dem på svensk TV oxå). Ha en TREVLIG tv-KVÄLL.

Kommentarer
Postat av: Emma

Om jag var C skulle jag nog inte VRÄKA i mig mat i alla fall om ni använder jättemycket fett i maten! Kom ihåg att äta mest av de goda fetterna som finns i olja och avokado etc :)

2008-10-29 @ 19:38:12
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0