Boring

Vilket tråkigt humör jag har varit på idag. Jag har varit så jäkla trött. Var till mormor och morfar förut och på väg därifrån så somnade både jag och Sigge i bilen. Jag orkade knappt hålla upp ögonen så tro det eller ej men både jag och sigge låg kvar och sov i bilen medans mamma var in på ikea och köpte gardiner. Haha, precis som när man var liten. Vaknade efter 40 min och då gick vi in för att kolla läget. Mammsen var redan klar då så det blev inget köpt för min del...

Ikväll har vi bara suttit och slappat i soffan. Plutten somnade redan 19.30, jättetrött. Vi har nu bestämt oss för att han helst inte ska somna efter kl 16 för då somnar han snabbt vid 20 och sover hela natten, istället för att man ska behöva tampas med honom när han är övertrött och jättetjurig. Hittills har det funkat bra.

Funderar lite på det här med smakportioner oxå. Tror inte riktigt att jag är redo att ge upp amningen redan, det funkar ju så jättebra och det är verkligen smidigt att ha maten med sig,  rätt temperatur och rätt mängd. Han följer sin kurva alldeles utmärkt och jag är rädd att han kommer att rata bröstet om jag börjar för tidigt. Han verkar nämligen ganska så intresserad när man sitter och äter och eftersom han är ett litet matvrak vår kille så blir det nog inga problem med smakportioner, han tycker ju till och med om sina AD-droppar våran tokbebbe!
Våran BVC sköterska är mycket noooga med att hela tiden påminna oss om att det är då det bästa för hans immunförsvar att helamma MINST i 6mån och man ska då inte blanda och ha sig med ersättning m.m. BVC är precis som en liten sekt, man blir ju alldeles hjärntvättad av alla rekomendationer hit och dit.

Nåja, vi får väl se, framtiden får utvisa hur vi gör. Kanske låter vi honom provsmaka bara för att se vad han tycker. Allt är ju äckligt till en början!




Goskiten Sigge snart 4 månader!



Hallåja där uppe!



Provsitter sin present.



hehe, fattar inte riktigt galloppen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0