Korvgrillning

Idag har vi haft en riktigt dagispicknick. Vi begav oss nämligen hela tjocka familjen ut på korvgrillning i naturreservatet i timrå. Det var jag, Sigge, mamma, pappa, deras hund, syster m.familj och bror med familj plus hund, ja alla utom min christian som var tvungen att jobba, tråkigt för oss men dock behövligt.
Vi samlades alla kl 10 på parkeringen och tog vårt pick och pack och vandrade mot grillplatsen. Men först gick vi en promenad längs vattnet. Jättehärligt, då både solen och värmen ville vara med oss. Tyvärr har jag varit en zombie hela dagen idag oxå men det var trevligt ändå.


samling på parkeringen


På väg över första bron


Alla vill hålla mormor/farmor i handen


Här "ploppar" vi stenar


Jag och Sigge


Liten plutt som somnade så fort vi började promenera


Elicia hejar på kusin Sigge


Fin utsikt!


Tittut, sa Elicia!


Elicia med farmor och farfar


Uppdukning



Grillning





På tillbakavägen, Love med pappa Christian


Arvid sussade sött





Efter picknicken så for vi allihopa ut till Kovland, till mamma och pappas hus där vi busade och gick en liten promenad. Runt fyra hämtade jag christian och sen bjöds det på grillat kött och potatisgratäng med kladdkaka och grädde till efterrätt. Det blev alltså grilla x2 idag men det gjorde absolut ingenting, det känns som om det är slutet på köttgrillningen nu så det är bäst och passa på. Sigge busade i sin bumbostol där han trivs som fisken i vattnet. det är ju så spännande att kunna sitta riktigt, alldeles själv!






Hejja!


Mallig i sin nya tröja




Ikväll skulle vi egentligen på 2års kalas men eftersom jag knappt sovit inatt och christian jobbat så var vi trötta och sköt upp det till imorgon istället. Nu har jag bäddat rent i sängen och tagit en lång skön dusch så nu ska jag strax hoppa i säng. Jag är helt slut och det svider i mina ögon!

Imorgon kanske jag ska till GA-kyrkan vid 11-tiden för att se smultron och sång med Sigge. Vi får se vilket humör jag är på för vi har även 500kg tvätt att tvätta, suck.... Aja natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0