Kyrkis och bad

Idag har jag och Sigge varit på kyrkis med malin och Evelina. Efter en stund dök även kusin Love och hans pappa Christian upp. Det var faktiskt helschyst, sitta och fika och snacka skit medans barnen leker. Jag trodde det skulle vara mest stora barn där men det var faktiskt övervägande mycket småttingar. Jag antar att det är föräldrarna till dom som är föräldralediga, stora barn går ju oftast på dagis.

Innan kyrkis så tog jag mig i kragen och städade här hemma, damsög och torkade golven. Nu är det bara badrummet kvar, det gör jag imorgon. Igår städade jag så fint i garderoben och sorterade alla kläderna i en slänga hög, en spara hög och en sommarhög. Det blev faktiskt en liten gravidhög oxå! Vem vet när de kläderna kommer till användning igen....

Nu har jag nyss ätit ungspannkaka. Jag försöker få fason på denna långpannemat/bakning. Denna gång blev pannkakan mycket bättre då jag hällde i bakpulver och gjorde 1,5 recept.
Jag tog bara en liten bit för jag var så jäkla hungring, jag tänkte att jag skulle äta när C kommer hem vid 19.30. Efter jag ätit så tänkte jag att pannkakan kunde gott vara inne en stund till och samtidigt som jag stoppar in den i ugnen igen så kommer jag på att Sigge är i stort behov av ett bad. Så jag tappar upp ett bad och leker med honom i baljan i lugn och ro. Självklart glömde jag bort pannkakan så den blev svart, GRRRRR, vad less jag blev!

Sigge somnade redan 18.20 ikväll, ja jag vet att det är tidigt men han har knappt  sovit idag, bara ca 1,5 timme efter kyrkisen.. Ikväll har vi busat och badat och det var mer än vad en liten siggeplutt orkar med. Han slocknade direkt när jag lade honom i sängen. Vi får se om han sover hela natten nudå...?


Ja,ja strax ska jag se förlossningskliniken sen ska jag oxå krypa till kojs, helt slut. Tack för idag!




      


PS.
Bumbon var till en besvikelse, den passade inte alls oss så bra. Sigge halar mest ur den på ena sidan och försöker bara smaka på sin fot hela tiden. Han ser inte ut att sitta så skönt i den.... Hmmm.

Kommentarer
Postat av: Jeanette Ohlsson

Hej på er? Ni ser ut att haft det mysigt ute i höstvädret. Tänkte höra om du har lust att följa med mig till syrran på klädparty av me&i barn/vuxna kläder på söndag kl.15? Du kan väl höra av dig. Kramar Jeanette

2008-09-25 @ 11:17:12
Postat av: Malin

Evelina har varit så trött idag så det gör inget att det inte blir ngt kyrkis imorgon :-)

Vi kanske kan gå nästa fredag ist?



Skickar lösen till din mail på söndag :-)

Hoppas ni får en mysig helg!

2008-09-25 @ 21:10:09
URL: http://majjjsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0