Pysslardag

Idag har jag haft fullt upp hela dagen. Vi började dagen med att vakna kl 9, då klev vi upp och lekte lite i soffan och Sigge fick mat. När han sedan lekt lite i gymet  på egen hand så badade jag honom, eftersom han alltid luktar kräks vår son. Runt tio snåret var lillen trött igen så vi lade oss i sängen och hann inte mer än lägga oss förrän han sov. Då skyndade jag mig att slänga i en toning i håret och medans den verkade så sprang jag ner i tvättstugan och kastade in två maskiner tvätt men märker till min besvikelse att tvättmedlet tog slut. Jag som skulle tvätta 6 maskiner!!! Aja, inget att göra åt, får handla mer sen och satte därför upp en ny tvätttid tills ikväll.

Uppe i lägenheten igen så samlade jag ihop alla saker och städade litegrann, diskade och körde igång diskmaskinen, bytte lakan i sängen och bäddade. Oj nu har det gått 40 min, dags att skölja ur toningen! När jag stod i duschen hörde jag en ledsen Sigge som vaknat till liv och ville ha käk. Rusar runt för att hitta kläder, ammar och sätter Sigge i sin matstol medans jag gör lunch åt mig själv. Blodpudding blev det idag, klockan är nu 12.

Efter käket tog jag med mig babysittern ner till tvättstugan och fixade klart den tvätt som gick att tvätta och kommer sedan på att syrran kanske är i nya lägenheten! Det skulle vara kul att se hur väggarna blev! Packar ner Sigge i vagnen och beger mig mot Södermalm och Nygatan. Halvvägs bestämmer han sig för att somna igen (redan?!) och jag parkerar vagnen brevid en sovandes Love och går sedan in och hjälper till att packa upp ur flyttkartongerna. Fin, fint får dom det nog här....

Vid 14.30 så har Sigge ännu inte vaknat och jag chansar att jag hinner hem innan han vaknar och vill ha käk så jag traskar hemöver igen. Inte vaknar han inte, nähä då tog jag tillfället i akt och letade reda på det goda receptet på gratinerad kassler med äppelsalsa, åh vad gott, det får bli dagens middag!

När klockan närmade sig 15 vaknade en hungrig men strålandes glad Siggeplutt. Han får käk samtidigt som jag kollar mailen, försöker få tag i en bumbo babysitter på nätet, inget svar...grrr!
Kl 16 åker vi hemifrån igen, denna gång för att hämta Christian som jobbat hela dagen. C Hoppar in i bilen och vi beger oss till ICA Maxi för att handla ingridienserna till salsan, men blev nu sugen på tacos istället så vi skjuter upp äppelsalsan till imorgon.... men ett paket tvättmedel får i alla fall följa med oss hem..... plus chips och godis. Hmm..

Hemma igen så fixade jag iordning tacosen samtidigt som jag springer emellan till tvättstugan. Sigge sover i babyskyddet och C ligger halvt döende i soffan.
När vi ätit, ammat och lekt lite så börjar S bli trött och grinig, klockan är nu 20. Försöker söva honom i sängen men han totalvägrar och gallskriker istället ända tills jag tar upp honom igen. TYst blir han framför TVn... runt 21 har han gått från trött till övertrött och det börjar nu bli väldigt otrevligt med detta skrikande men tack och lov så gav han med sig och jag kunde tillslut amma honom till söms, ÄNTLIGEN!
 
Klockan är nu 21.30.... Jag sjukligt trött och borde verkligen gå till sängs, imorgon är det både babysång OCH föräldraträff.
Inte nog med det så har vi sjukdom i huset oxå, christian är sjuk med feber och halsont, sigge är snuvig och jag... ja, jag är frisk som en nötkärna jag!
GODNATT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0