Tvätt

Jag håller på att tvätta, det känns som om jag gör det hela tiden, men det går ju några ombyten per dag med min lilla kräkis till son.
Idag kommer nog min popmössa jag köpt på tradera och har jag riktigt tur så kommer även blanketten som försakringskassan ska ha. Jag blir så orolig när jag tänker på alla mina räkningar, vi är väldigt noga med att betala dom i tid. Tur att christian hinner få lön iaf.

Sigge sover sin förmiddagsnap nu. Den brukar vara ca 1-2 timmar, perfekt att han somnade nu så jag kan tvätta ostört. Nästa gång jag flyttar vill jag ha egen tvättmaskin. Lyxigt, då kan man tvätta när man vill men även använda den allmänna tvättstugan till stora tvättdfagar.

Ringde BVC imorse och undrade varför  Sigge bajsar grönt bajs? Riktigt hulken-grönt bajs alltså...! Hon svarade mig att det är nog för att han gillar den söta mjölken mer, alltså den som kommer först.
När man börjar amma så kommer först den lättare, sötare mjölken som är till för att släcka törsten, sen efter en stund så kommer den fetare mer mättande mjölken och äter han bara den lättare mjölken så blir bajset grönt. Helt ofarligt, sa hon.
Skönt. Ja, han verkar ju må bra i övrigt.

När mamma slutar jobba så funderar jag på om vi ska åka till mormor och morfar, mina alltså, och fika lite. Det är alltid skönt att komma ut en sväng mitt på dagen.


oj nu vhör jag hur sigge ligger och patar där inne, bäst att titta in, typiskt.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack så mycket!! :)



Allt är så otroligt spännande, Man vågar knappt tro att det är sant!

Haha, ja det har varit en hemlis ganska länge. Svårt eftersom man vill skrika ut det till hela världen! Nu har jag dock lyssnat på hjärtljuden och insett att det verkligen finns en bebis där inne! Hur häftigt som helst!



Ha det så bra!

2008-09-23 @ 20:49:23
URL: http://jessiegumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0