Jäktigt!

Det är väldigt mycket som ska göras denna vecka då flytten börjar närma sig. Förhoppningsvis så kan tapetseringen komma igång imorgon så flyttlasset kan gå på fredag eller nåt.
Idag har jag stressat omkring och letat tapeter till vardagsrummet, själv, då Christian jobbar och med en Sigge hängandes över armen. När jag besökt två tapet-ställen så märkte jag att det var en mindre bra ide att dra med sig en bebis som vill ta på allt på ett sånt uppdrag och lämnade honom därför hos mormor.

Efter lite beslutångest så hittade jag äntligen tapeter till vardagsrummet som kändes perfekt, hoppas de blir det på väggen oxå! Det ska bli så roligt att se när det är färdigt. Vi har även hunnit köpa golv till vårat sovrum och bestämt golv till hallen. I de resterande rummen får golven vara kvar.
Imorgon kväll tänkte jag åka till lägenheten (när sigge sover) och börja måla lister och skruva bort eluttag m.m så renoveringen kan sätta fart. Köket orkar jag inte ens tänka på, det får bli en annan historia!

Så idag har vi, förutom jäktat i affärer, varit i lekparken och smakat sand (inte jag då men Sigge) samt hunnit med 2 promenader, packat 4 flyttkartonger plus den obligatoriska babysången! Man hinner med mycket då dagen startar 06.30....Solen har dock inte velat varit med oss idag tyvärr så det var inte speciellt härligt att hänga i sandlådan.

Imorgon har vi inte speciellt mycket på schemat (vad vi vet) men en promenad ska vi hinna med och kanske en sväng till öpnna förskolan. Vår ledare i babysång tipsade oss om att de hade "trum-verkstad" där nu eftersom Sigge är helt galen i trumman och tar den av alla barn när den ska gå runt i ringen... han är ett riktigt dagis-exemplar!


Leker på balkongen





Sigge strax innan läpp-olyckan (som för övrigt gick bra)


Dagens lekparksbesök


Koncentrerad


Nu: SOFFLÄGE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0