Jobb och Bajs

Jag har jobbat i helgen, första gången sen i april -08! Det gick över förväntan men jag kände mig ganska så vilsen ibland alla nya rutiner och plagg. Jag fick fråga hela tiden eftersom det inte fanns en enda jeansbyxa som jag sett förut. Ikväll räknade jag kassan oxå, det sitter i alla fall i benmärgen!

Här hemma är vi så himla less på Sigges mage och dennes utgifter! Barnet skiter ju för sjutton ner allt!! Igår var vi på middag hos P och M och då bajsade han såklart igenom blöjan och ut på deras ryamatta 'SUCK*Här hemma kommer det oftast bara på skötbordet men det blir alltid en avskjölning i handfatet i samband med blöjbyte.
 Idag har han ätit riktig mat för första gången på en vecka. Han har ju matvägrat och det enda som har gått ner har varit välling eller gröt. Vem som helst fattar ju att en liten spädis-mage inte pallar alla dessa fibrer som finns i den maten. Hoppas det blir bättre nu i samband med att han äter riktigt igen. Tyvärr fick vi byta ner oss till 6-mån burkarna ige bara för att han skulle äta. Kanske det gör ont i munnen av bitarna? Ingen aning, det är väldigt konstigt i alla fall, han älskar ju mat!


Idag, 1,5 år efter vår badrumsrenovering så är  listerna och dörrfodret äntligen på plats!! Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att det skulle ta så lång tid att få upp några lister. Det mesta av materialet har vi ju haft hemma skräpandes i lägenheten, men nu ÄNTLIGEN är dom på plats. Nu ska de bara målas och det gör jag nästa vecka.



Jag ska visa er en film från häromdagen när Sigge kryper, han blir bättre och bättre för varje dag som går. Här hemma har vi så hala golv så här går det lite långsammare:


Nu ska jag natta sonen och sen se på en film med en sambo som är på vag att bli sjuk.... Sov Gott!




Kommentarer
Postat av: Malin

Vad bra att han har ätit lite mat nu. Hoppas han snart är sig själv igen :-)



Han är ju super duktig på att ta sig framåt nu!



Visst blir det kyrkis på onsdag?

2009-01-19 @ 11:03:14
URL: http://majjjsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0