Mätt och belåten

Jag har nyss ätit mat, sigge oxå för den delen. Den som inte har ätit är C, han ligger och sover för tillfället, han var ganska så trött efter natten då han var uppe och kollade på hockeyn hos en kompis på Alnö.
Sigge har nyss badat och fått på sig sin pyamas jag sitter och slöar i soffan och kikar på Las Vegas... Vi har nästan nyss kommit hem från Christians syster, där vi har varit och fikat idag.


Idag är det andra dagen på mitt "nya liv", har nämligen börjat dieta igen för att se om jag lyckas den här gången. Jag minns att det var jobbigast från början när man avvänjde sig sockret, man blev helt skakis och fick huvudvärk, visserligen så ammade jag en del då oxå jag kan tänkta mig att det var därför jag mådde som jag gjorde. Nu har jag inte fuskat någonting än men på måndag är det ju födelsedag så vi får se då om jag unnar mig något gott!


Lilleplutten är så himla duktig nu, han ställer sig på alla fyra från sittande så jag tror att krypandet kommer vilken dag som helst nu. Han är ett väldans humör och vrålar när det inte går som han vill. Jag förstår honom, hur jobbigt kan det inte vara att nå det man vill ha?
Han har även börjat dra upp sig på stolar och sånt som finns i närheten. Han klättrar på allt och är inte stilla en sekund.


Nattningen då? Jo, det gick väl sådär igår, han protesterade vilt när vi försökte söva honom och vi lät han hållas ett tag sen kunde jag inte hålla emot längre utan gick dit och tog upp honom, tröstade och lade sedan ner honom, DÅ somnade han. Han jagar upp sig själv... Han sov hela natten förutom ett napp-instopp vid 04, sedan vaknade han vid 06 och då lade jag honom bredvid mig och sedan sov han till 08 då fick han välling. Han äter ju ingenting på natten och det är ju bra!

Imorgon ska vi titta på lägenhet! Håll tummarna!



yrvädret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0