Idag går flyttlasset!

Så var den kommen, vår sista natt på sveavägen. Skönt tycker vi som vill slippa bo så trångt och slippa lyssna på grannens fest fre och lör varje vecka. I det nya huset verkar det bo många barnfamiljer men hellre blir jag störd av barn tidigt på morgonen än musik och skrik mitt i natten!

Det mesta är packat här hemma, ja kökslådorna och skåpen städade jag ur igår kväll innan jag gick och lade mig. C plus kompis har flyttat de flesta kartongerna oxå så det som ska flyttas idag är de vardagliga grejorna plus kläder och möbler. Eftersom tapeterna ännu inte är på plats pga att dottern till kvinnan som ägde lägenheten tvunget skulle sova där i två dagar fastän lägenheten såg ut som en byggarbetsplats så blev det fördröjning och därav så måste vi sova hos våra föräldrar i helgen. Men det gör inget. Det verkar som en dålig ide att sova mitt i all tapetsering och golvläggning med en nyfiken liten sigge som ska vara med överallt. Förresten så går han alldeles utmärkt själv nu. Det går bäst att gå inne utan skor då han traskar omkring som aldrig förr. Ibland tror han till och med att han kan springa men det kan han inte riktigt än så då åker han på rumpan.

Mormor har nyss hämtat Sigge så nu ska vi sätta fart här hemma och städa ur. Det är ju så fint väder så man vill ju skynda sig så man hinner ta del av det.

Tjoho!


Myser i solen på farmors balkong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0