mammaledig?

Det verkar som om det blir en sthlms resa för mig ikväll. Jag som hade velat sett desperet housewifes, men det går väl i repris. Biljetten verkar stanna på mitt bud på 50 kr men det är fortfarande 2 timmar kvar så mycket kan hända!
Annars så åker jag bara imorgon istället ifall någon skulle bjuda över...

Christian är på jobb idag mellan 9-18 och han for med bussen redan kl 08.20 så nu är det slut med härliga sovmornar för honom. Men eftersom det bara är deltid så blir det ju en del ledighet oxå. Han är glad bara han får in lite extra cash i plånkan.

Så här sitter jag och väntar på att klockan ska bli 12 så jag kan jobba mina 3 sista timmar detta år. Hur sjukt låter inte det då? DETTA ÅR? hehe. jag går ju lixom på mammaledighet. Mamma ja, det är precis vad jag ska bli.
 Det är inte långt kvar nu tills våra liv förändras för alltid. Spännande och lite nervöst samtidigt men jag känner mig ganska peppad inför förlossningen nu, det beror nog på mötet igår.

Jag har bestämt mig för att hyra en TENS-apparat av en sjukgymnast på sjukhuset. Det kostar bara 200kr för 14 dagar innan beräknad förlossning och det är ju inga pengar. Jag minns att det var rätt skönt med TENS när jag fick det i en annan historia. Jag och mamma tänkte först köpa en för hon har ju ont lite här och var men sjukgymasten informerar även hur man ska göra och på vilka ställen man kan använda den på så jag hyr istället.
 Det är mest som ett redskap att ha hemma i början av öppningsskeedet och det blir bra det. Jag vill försöka stå ut hemma så mycket som möjligt eftersom jag inte vill bli hemskickad sen och det vore skönt om man lixom hade gjort halva jobbet hemma.....

44 dagar kvar nu...



Nu måste jag kika ställningarna på tågbiljetten.
puss å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0