Pappa noshörning på väg på jobb

Så var tisdagen förbi, dagarna går så fort! Jag hinner inte med! Men åh så skönt att våren verkar ha kommit nu. Idag har det varit varmt å skönt ute och vi har suttit på ballkongen en stund. Jag tog och skurade och gjorde rent möblerna för allting var ju svart av sot sen köpmangatan. Helt sjukt vad bilarna m.m dammar ner. Och det andas vi in varje dag oxå....

I alla fall så har jag jobbat mellan 12-15 idag för omväxlings skull. En tjej som jobbade sista dagen igår stod fortfarande på schemat så någon var ju tvungen att täcka för henne.

Imorgon ska christian på sin första jobbdag. Eller introduktionsdag som det så fint heter. Spännade, han är sååå glad och det är han värd. Det är bara ett problem och det är att han har fått en bautastor finne mitt emellan ögonen så det ser precis ut som om han har ett horn! Ni vet hur det är när man får jättefinnar och det enda man tänker på när man pratar med någon är att den personen bara står och glor på finnen. Det går han nu och ojar sig för och klämmer å klämmer så den blir bara ännu större och ännu rödare. Hihi min lilla noshörning... Men det kommer ju att gå bra ändå. Jag får väl hjälpa stackarn med lite täckkräm (tur är väl att det finns smink) annars.

Idag har jag varit inne och tjuvtittat på skatteåterbäringen och gud så glad jag vart när det stod att jag skulle få igen nästan 17.000!! JIPPI! Det blir roliga semesterpengar det, glasögon står även högst på listan. Det är perfekt att skatta 34% för den där lilla procenten märks inte på lönebeskedet men åh så kul det är när man får en klumpsumma sådär istället =)


Nä nu är den fördömda forbollen äntligen slut så jag tror vi ska kika på en film.
Håll tummarna för darling imorgon!



go´kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0