Bullbak

Idag söndag så vaknade jag och tänkte att jag skulle baka bullar. Har varit sugen att göra det länge nu och det är bäst att passa på nu när C ligger och sover. Han var ut i fredags så han är väl trött idag med. Jag har glömt bort hur det var att vara bakfull, man är ju  bortskämd med att må bra för jämnan nu...

Igår var jag hos Annie och Andreas och käkade skräpmat och såg melodifestivalen. Antes systrar var oxå där med deras killar och dom spelade poker medans jag å annie pratade bebisar samtidigt som vi kollade TVn. Annie var ute efter att känna en spark men bebis ville ej bjuda på sig själv. Konstigt hur det är, dom måste ju känna när nån lägger en hand på magen för då slutar det oftast, även för mig. Nu har man blivit så van sparkarna att man knappt tänker på dem längre förutom när det blir en rktigt hårt spark och man måste flämta till, då funderar jag ofta över hur underligt allt är... En människa bor i magen lixom. Jag undrar hur han ser ut... kan tiden gå lite fortare nu, tack.

Vädret är ju supermulet idag och jag har ingen aning vad jag ska göra. Tror jag ska ta med mig ett gäng bullar och hälsa på i kovland, jag måste ändå laga mina byxor som har gått sönder i sömmen (sorry syster, får köpa ett par nya åt dig när det är dags nästa gång). Så går det när låren bara växer å väer och det gnussas sönder i sömmarna när man går. Som tur är så är jag inte den enda som använt dem så det är inte bara mina lår som gnussat på tyget =P Jag måste bara införskaffa mig ett par till brallor, bara det att det är å jobbigt att hitta i mammabyx-djungeln.

nu ringer min degklocka och det betyder att degen har jäst färdigt. Nu ska det bakas!
trevlg söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0