dumma tvättsystem

idag är jag ledig och tänkte därför använda min lediga dag åt att tvätta. Jag som inte ska bära måste alltid be christian bära ner tvätten i tvättstugan där jag sedan kan sätta mig på golvet och sortera tvätten. Jag har absolut inget emot att tvätta, det är ganska mysigt faktiskt för det luktar så gott och man får en massa rena kläder.
I alla fall så tänkte jag att jag skulle tvätta några tvättar imorse och eftersom jag hade varit ner dagen innan så visste jag att det fanns tid nu på morgonen. Sagt och gjort, det fanns tvättid mellan 11-15 och klockan var nu 10 så då kunde jag tvätta bäbiskläderna från vinden oxå. Jag soterade tvätten och lade in tvätt i båda maskinerna och tänkte sedan sätta på min plopp på tidtavlan. Vid tavlan så står det en tjej och väljer en tid  och när hon gått så ser jag att hon har ju tagit tvättiden som jag håller på att tvätta på. Hur dum får man vara? Såg hon inte mig när jag delade upp tvätten på golvet? Grrr jag blev skitförbannad och gick upp och beklade mig för christian. "så går det om man inte sätter sin plopp där" sa han. Ja det är ju sant men herregud hon har väl kunnat fråga mig. Vad iriiterande. Nu måste jag be christian hämta upp den sorterade tvätten igen! Jag vart så arg att jag tänkte sätta dit en lapp och fråga om hon var blind men efter att jag ätit min lunch och lugnat ner mig lite så fick jag lite perspektiv på det hela och lät bli. Haha, jag håller på att bli som en gammal surkärring. Man måste ibland tänka på hormonerna och ta både ett och två djupa andetag innan man utför en dum handling som man senare få ångra. Vi är ju faktiskt grannar. Som tur va så fanns det en tvättid samma tid imorgon så jag skyndade mig att haffa den =)

Nu bär det av mot kovland där jag ska skriva ett brev till FK och skicka in moderskapsintyg m.m. Jag har hört att dom är segare än segast när det gäller HP och FP så det är bäst att jag är ute i god tid. det är ju trots allt bara 3 månader kvar *jippi*. Sedan kanske det blir en tur till birsta för att fördriva tiden.

hejsvej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja såklart du kan få det receptet kan lägga ut det sen!=) Jo det är bra med mig!? hur är det med dig o magen!?=) KRAM

2008-02-21 @ 15:41:31
URL: http://jennyfransson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0